1e controlebeurt duster 4x4

• marten

Onze duster 4x4 heeft z,n eerste service beurt gehad.

Terwolde in Roden is onze dealer en die bevalt ons prima.

snelle service en vlotte mensen.

We werden gastvrij ontvangen met een kop heerlijke koffie een gevulde koek.

Na een uurtje was alles oke bevonden en konden wij weer verder met geocaching.

De rekening was €65.00 incl btw dat viel ons mee

• Hans03

Ook mijn 4x4 dCI heeft van de week de eerste controle beurt gehad, maar was geen € 65,00

Ik betaalde slechts € 30,00 incl BTW voor de controle incl. wassen, maar moest wel € 6,00 betalen voor het wisselen van de wielen (voor/achter- achter/voor)

Volgens mijn (Franse) dealer moet dit van Dacia France eenmaal per jaar gebeuren ?

• RonG

Bij welke km stand hebben jullie de eerste service beurt gedaan?

Gr. Ron

• marten

Bij 15000 km of aan het einde van het jaar 2011 moest het gebeuren volgens onze dealer.

En wij zijn de 15000 km gepasseerd dus voor ons een reden om het nu te doen.

• Hans03

Volgens de (Franse) garantiebepalingen moet dit binnen een jaar na aankoop of bij 15000 km. Zal in Nederland ook wel zo zijn.

Ik had nog nèt geen 15000 km gereden, maar de auto is wel een jaar oud (en geen enkel probleem gehad, wat als ik dit Forum lees, bijna een bijzonderheid is).

• Morris

Mijn Dustertje 4x2 1.6 benzine, heeft na 1 jaar en 14500 km ook zijn beurtje gehad. Prijs is blijkbaar standaard in NL, namelijk € 65.

Die banden is inderdaad aan te raden om cuppen van de achterbanden te voorkomen. Zeker als er nooit iemand op de achterbank zit of met een lege kofferbak rond rijdt.

• willem

Kostte mij 85 euri, 45 euri voor het roteren van de wielen.

Erg duur vind ik, voor 10 minuutjes werk.

• atienwouter

even wat info.

Ik heb zelf mijn wielen kruiselings verwisseld, wel eerst geïnformeerd bij blad autoweek of dit raadzaam is.

Continental banden 215/65 R16 is geen probleem

Dus bij een kopje koffie en krant, terwijl ik wacht bij Jongerius, wel even aangeven dat dit al gebeurd is.

Ook bandenspanning is 2.4 bar en geen 2.0 bar zoals in de deur staat.

• Turbootje

Wielen kruiselinks verwisseld !!!!!!

En dat bij radiaal banden !!!!!

Lijkt mij niet echt een goede optie !!!!!

De banden draaien dus sinds de wisseling in tegenover gestelde richting !!!

Persoonlijk zou ik dat niet doen, maar wie ben ik.

Hopelijk krijg je geen problemen.

Succes ermee

Turbootje :)-D

• HenkM

(tu)

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.