@proceed
Hier ook een phase2 MET de deurrubbers uit begin 2009. Zoals ik al in eerdere draadjes las lijkt het erop dat voor de onderdelen soms een “op=op” beleid gevoerd wordt. De raamschakelaars waarmee je raam ineens helemaal open/dicht gaat waren ook ineens niet meer te krijgen. Zeker omdat die rubbertjes hoogstens 40 cent bij elkaar kosten en de veel duurdere scharnieren tegen stof en vuiligheid beschermen echt een puntje om op te besparen (is de Dacia-visie) zodat ook de scharnieren in de toekomst (buiten de garantie) een hot item kunnen gaan vormen. Ik verwacht dan ook vanaf 2013 meer slecht sluitende deurtjes.
Ze doen er van alles aan om links- of rechtsom ons te binden aan onze garage zodat ook na de aanschaf we nog wat kunnen opleveren. Nee, in plaats van 15990 euro hadden ze de puntjes wel op de I mogen zetten voor 16000 euro. Zeker aangezien er dan toch nog een hoop kosten voor rijklaar maken, tenaamstelling, accessoires etc bij komen is er toch niemand die de auto voor de folderprijs mee kan nemen.
Wie deelt deze mening?
@RichardMCV
Ja, ik weet dat vele kleintjes 1 grote maken. Ja, 18,50 is een stuk meer dan die 40 cent waarover ik het had. En waar blijft dat verschil? Wat je zegt dat Dacia de onderdelen moet voorschieten. Hmm. Verreweg de meeste Dacia's die geproduceerd worden zijn besteld door klanten en hoeven niet eindeloos in de showroom te wachten tot iemand ze eens komt kopen. Zeker met de betalingstermijn die door bedrijven gebruikt wordt gaat dus je “voorschiet-verhaal” niet helemaal op.
Wat nog veel meer oplevert is klanttevredenheid. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet ontevreden. In mijn beleving, als ik denk aan “Dacia” denk ik direct aan goedkope materialen, het gevoel alsof je in een traktor rijd, slechtere afwerking van details, gebrekkige service bij de dealer, besparingen op alles waarop meer dan een kwartje te besparen valt, hoog verbruik in verhouding tot de huidige stand der techniek, techniek uit de vorige eeuw, weinig opties te krijgen, “doe-het-zelven” en saamhorigheid. Ik voel mij door deze punten niet bezwaard om erin te rijden. Het eindresultaat is een auto die in verhouding aan de prijzige kant is, want voor de prijs die wij ervoor betaalde konden we ook 1 full option + een standaard fiat Panda kopen. De reden om voor de Dacia MCV te kiezen is omdat de 7 persoons klasse in de automarkt slecht vertegenwoordigd is en wij toevallig net even niet de loterij gewonnen hebben.
-
Kortom, ons merk lijkt in mijn ogen het gat in de markt gevonden te hebben. De kans wordt gebruikt om veel knaken te verdienen en echt keus om weg te gaan heb je niet omdat elk ander model voor 7 personen je nog veel meer gaat kosten. Het gekke is dat de Daciasten het gevoel hebben dat ze een koopje hebben want ja, we zijn wel hollanders he, maar of dat ook echt zo is vraag ik mij af. Misschien hadden wij gewoon niet aan zoveel kinderen moeten beginnen maar bij 2 moeten stoppen. Dan hadden we het af gekund met 1 FIAT panda en had ons in aanschafprijs flink gescheeld en zeker ook in brandstofverbruik.
-
Over klanttevredenheid wijd ik mij niet verder uit. Dat heb ik in eerdere draadjes al gedaan en diep van binnen weten we allemaal wel dat een tevreden klant meer knaken oplevert dan een ontevreden of gewone klant. Ik verbaasde mij al eerder over Daciasten die een taart en bloemen kregen. Het kan dus wel…