Dacia Logan MCV zonder achterdeurrubbers

  • Proceed

    Mijn Dacia Logan MCV uit 2010 heeft geen achterdeurrubbers.

    Volgens een oud bericht op Daciast.nl uit 2009 zou je bij de Renault/Dacia-dealer de achterdeurrubbers kunnen bestellen:

    http://www.daciast.nl/2009/06/10/MCV-voortaan-zonder-achterdeurrubbers

    De bestelnummers zoals ene Bernhard heeft gemeld in reactie op het hiervoor genoemde bericht uit 2009 blijken niet meer te bestaan. Mijn Renault/Dacia-dealer vertelde mij dat deze bestelnummers onbekend zijn.

    Wie weet of je de achterdeurubbers op een andere wijze ergens kan kopen/bestellen?

    Wie heeft tips? Kan je de achterdeurrubbers (voor zover nog verkrijgbaar) eenvoudig monteren?

  • Jubbels

    Klopt, sinds de MCV phase2 zijn de rubbers voor de scharnieren niet meer geplaatst. Mijn MCV van 2009 heeft ze ook niet.

    Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.

    Bij de montage moet de bumper er af voor de onderste scharnier.

    Voor de bovenste scharnier moet de kunststof kap er af.

  • Eugenius1960

    Jubbels Schreef:

    ——————————————————-

    > Klopt, sinds de MCV phase2 zijn de rubbers voor de

    > scharnieren niet meer geplaatst. Mijn MCV van 2009

    > heeft ze ook niet.

    Mijn MCV is ook van begin 2009, maar heeft WEL de deurrubbers!

    > Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.

    > Bij de montage moet de bumper er af voor de

    > onderste scharnier.

    Een mooi moment om parkeersensoren te plaatsen.

    > Voor de bovenste scharnier moet de kunststof kap

    > er af.

    Eugenius1960

  • Turbootje

    Eugenius1960 Schreef:

    ——————————————————-

    > Jubbels Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Klopt, sinds de MCV phase2 zijn de rubbers voor

    > de

    > > scharnieren niet meer geplaatst. Mijn MCV van

    > 2009

    > > heeft ze ook niet.

    >

    > Mijn MCV is ook van begin 2009, maar heeft WEL de

    > deurrubbers!

    >

    > > Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.

    > > Bij de montage moet de bumper er af voor de

    > > onderste scharnier.

    >

    > Een mooi moment om parkeersensoren te plaatsen.

    >

    > > Voor de bovenste scharnier moet de kunststof

    > kap

    > > er af.

    >

    >

    > Eugenius1960

    =======================================================================

    @Eugenius 1960

    Als je in de kunststof kappen je sensoren wilt gaan plaatsen, dan ben je in ieder geval wel de eerste die dit gaat doen denk ik :D

    Of de sensoren dan ook nog gaan werken waar ze voor ontworpen zijn betwijfel ik wel overigens.

    Misschien bedoelde je er ook wel iets anders mee, maar zo komt het hier in ieder geval niet over als ik je reactie lees

    Turbootje

  • bvh079

    Je moet de reacties lezen als reactie op de bovenstaande regels, dan klopt 'ie weer Turbootje! :)

  • Cees de Bree

    @proceed

    Hier ook een phase2 MET de deurrubbers uit begin 2009. Zoals ik al in eerdere draadjes las lijkt het erop dat voor de onderdelen soms een “op=op” beleid gevoerd wordt. De raamschakelaars waarmee je raam ineens helemaal open/dicht gaat waren ook ineens niet meer te krijgen. Zeker omdat die rubbertjes hoogstens 40 cent bij elkaar kosten en de veel duurdere scharnieren tegen stof en vuiligheid beschermen echt een puntje om op te besparen (is de Dacia-visie) zodat ook de scharnieren in de toekomst (buiten de garantie) een hot item kunnen gaan vormen. Ik verwacht dan ook vanaf 2013 meer slecht sluitende deurtjes.

    Ze doen er van alles aan om links- of rechtsom ons te binden aan onze garage zodat ook na de aanschaf we nog wat kunnen opleveren. Nee, in plaats van 15990 euro hadden ze de puntjes wel op de I mogen zetten voor 16000 euro. Zeker aangezien er dan toch nog een hoop kosten voor rijklaar maken, tenaamstelling, accessoires etc bij komen is er toch niemand die de auto voor de folderprijs mee kan nemen.

    Wie deelt deze mening?

    @RichardMCV

    Ja, ik weet dat vele kleintjes 1 grote maken. Ja, 18,50 is een stuk meer dan die 40 cent waarover ik het had. En waar blijft dat verschil? Wat je zegt dat Dacia de onderdelen moet voorschieten. Hmm. Verreweg de meeste Dacia's die geproduceerd worden zijn besteld door klanten en hoeven niet eindeloos in de showroom te wachten tot iemand ze eens komt kopen. Zeker met de betalingstermijn die door bedrijven gebruikt wordt gaat dus je “voorschiet-verhaal” niet helemaal op.

    Wat nog veel meer oplevert is klanttevredenheid. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet ontevreden. In mijn beleving, als ik denk aan “Dacia” denk ik direct aan goedkope materialen, het gevoel alsof je in een traktor rijd, slechtere afwerking van details, gebrekkige service bij de dealer, besparingen op alles waarop meer dan een kwartje te besparen valt, hoog verbruik in verhouding tot de huidige stand der techniek, techniek uit de vorige eeuw, weinig opties te krijgen, “doe-het-zelven” en saamhorigheid. Ik voel mij door deze punten niet bezwaard om erin te rijden. Het eindresultaat is een auto die in verhouding aan de prijzige kant is, want voor de prijs die wij ervoor betaalde konden we ook 1 full option + een standaard fiat Panda kopen. De reden om voor de Dacia MCV te kiezen is omdat de 7 persoons klasse in de automarkt slecht vertegenwoordigd is en wij toevallig net even niet de loterij gewonnen hebben.

    -

    Kortom, ons merk lijkt in mijn ogen het gat in de markt gevonden te hebben. De kans wordt gebruikt om veel knaken te verdienen en echt keus om weg te gaan heb je niet omdat elk ander model voor 7 personen je nog veel meer gaat kosten. Het gekke is dat de Daciasten het gevoel hebben dat ze een koopje hebben want ja, we zijn wel hollanders he, maar of dat ook echt zo is vraag ik mij af. Misschien hadden wij gewoon niet aan zoveel kinderen moeten beginnen maar bij 2 moeten stoppen. Dan hadden we het af gekund met 1 FIAT panda en had ons in aanschafprijs flink gescheeld en zeker ook in brandstofverbruik.

    -

    Over klanttevredenheid wijd ik mij niet verder uit. Dat heb ik in eerdere draadjes al gedaan en diep van binnen weten we allemaal wel dat een tevreden klant meer knaken oplevert dan een ontevreden of gewone klant. Ik verbaasde mij al eerder over Daciasten die een taart en bloemen kregen. Het kan dus wel…

  • RichardMCV

    Ik kan in deze mening maar ten dele meegaan.

    Inderdaad zullen die rubbertjes per stuk niet veel kosten, zeker niet voor de fabriek. Bestelde je ze bij de dealer dan mocht je er inclusief btw toch nog 18,50 euries voor neertellen.

    Maar als je de totaalprijs rekent voor al die rubbertjes op jaarbasis dan zijn het nog leuke bedragen die je als fabrikant niet uit hoeft te geven. Let wel: Ook Dacia zal die rubbertjes eerst moeten betalen aan de leverancier voordat ze het terugkrijgt via de aanschaf van een Dacia. Persoonlijk vind ik het er optisch iets minder uitzien dat ze niet meer gemonteerd worden.

    Met de scharnieren verwacht ik geen enkel probleem. Kijk eens rond naar al die bestel-voertuigen / busjes waarvan de schanieren geheel aan de buitenzijde zitten in weer en wind. Zelf rijd ik al bijna twintig jaar in bestelbusjes van de zaak. ik heb er nog nooit naar om hoeven kijken.

    Kosten voor tenaamstelling en accessoires zijn logisch dat die betaald moeten worden. De rijklaarmaakkosten zijn altijd al een discussiepunt geweest. Als ik een brood haal bij de bakker of een flatscreen bij de mediamarkt of BCC dan krijg ik ook niet te horen dat ik nog eerst transportkosten e.d. moet betalen. Maar probeer de auto maar eens afgeleverd te krijgen zonder die kosten….

    Groetjes,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • Jubbels

    Heb vanmiddag even bij een kennis gekeken die in het bezit is van een MCV phase1.

    Die rubbertjes zijn echt niet water- of stofdicht.

    Wellicht droogt het “binnenin” sneller door de afwezigheid van die rubbertjes (meer ventilatie):D

    En net zoals Richard zegt, veel auto's rijden rubberloos.

    Mijn phase2 (sept 2009) was een van de eerste MCV's zonder rubbertjes maar een van de eersten met interieurfilter.

  • HenkM

    Hey Jubbels, mijn phase 1 was een van de eersten met panties :)-D

  • Turbootje

    En mijn dafje de 1e met jarretel aandrijving :D

    Turbootje :)-D