Heeft iemand van jullie ervaring met Meteor winterbanden?
Voor mijn Stepway zoek ik nl winterbanden omdat mijn vorige banden te klein waren.
Ik heb zojuist even ge-google(d) naar beoordelingen over Meteor banden, maar zoals ik al verwachtte word er niet veel goeds geschreven over dit merk.
Daarom zou ik aanbevelen om goede winterbanden aan te schaffen of anders gewoon met je zomerbandjes blijven rijden van een A-merk.
Bezuinigen op zulke essentieële onderdelen van de auto is vaak vragen om problemen.
Ook hier is mijn motto, “Goedkoop is uiteindelijk Duurkoop”
Turbootje -D
De dacia is ook goedkoop, in eerste instantie vergruisd door de media en ook niet slecht.
Vorige winter de meteor banden onder geplaatst. rijdt prima door de sneeuw.
Op glad wegdek is geen enkele winterband goed. vorig jaar een schuiver gemaakt met de continetal winterbanden onder mijn transit.
Vanmiddag de banden voor de 2 de winter onder geplaatst. extra kopervet voor het vastlopen van de velgen.
De winter banden nog in prima staat, weinig slijtage aan de banden ondervonden.
Goed er zijn duurdere exemplaren / merken. Deze zijn mij in schaarse banden tijden aanbevolen, en vallen mij 100% mee.
Ook met mijn af en toe sportieve rijstijl
@Zoran
Dacia staat dan misschien wel bekent als een zogenaamd “low budged” merk, maar is voornamelijk gebouwd met reeds jaren beproefde onderdelen uit de Renault lijn.
Dat deze auto's dus niet zo duur hoeven te zijn heeft daar dus alles mee te maken en tevens zijn de loonkosten in de productie landen relatief laag te noemen.
Als Dacia niet goed beoordeeld zou worden door de consument, dan zou men niet zo goed aan de weg timmeren lijkt mij en daardoor lezen we ook meer positieve dan negatieve berichten door gebruikers. (hopelijk blijft dit ook zo)
Met banden ligt dat toch even anders lijkt mij. De grote merken hebben dan ook veel meer onderzoek en beproevingen gedaan betreffende de vele soorten banden.
Als je op google naar de gebruikers beoordelingen gaat zoeken, dan kom je maar zeer weinig positieve berichten tegen over Meteor banden, en ik zie ze in de formule 1 ook nog niet rijden met Meteor banden om deze te beproeven
Maar goed, ieder moet voor zichzelf uiteindelijk beslissen wat hij/zij gaat kopen, maar persoonlijk ga ik toch maar voor een A-merk band.
Ik wens dan ook iedere lezer van dit draadje alle wijsheid toe met het kopen van nieuwe de winterslofjes, en veel veilige km's met hun Daasje.
Turbootje -D
Twee weken geleden was er een wintertbandentest in de Autoweek. Ook Meteor kwam hierin voor. Kwam er niet al te best vanaf. De meest gangbare werden getest. Getest werd zowel onder gladde / natte en droge omstandigheden. De Sava banden waren hierin niet meegenomen.
Over het algemeen kon worden gesteld dat de minder bekende (B) merken over het algemeen een slechter resultaat hadden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?