winterbanden voor de Stepway

• Fenneke

Gister hebben we winterbanden besteld voor onze Stepway.

Er zijn geen 16 inch stalen velgen voor de Stepway leverbaar, dus i.p.v. 195/55 R16 nu 185/65 R15inch besteld. Voor de winter is dat ook beter ivm de grip op de weg, volgens de dealer.

Winterbandenset met continental banden TS830 (18565R15) (nr. 1 in de test) kost 750,00 euro incl. btw. bij de dealer. Wij hebben ze echter voor 564,00 euro gekocht, scheelt dus bijna 200 euro, incl. montage enz.

• LED-Lightning

Klopt, smallere banden hebben betere grip in de winter. Hoe heb je geregeld dat je 200 Euro minder hebt moeten betalen? Ik ben benieuwd hoe het onder de Stepway staat. Volgens mij staat dat nog niet eens verkeerd.

• Fenneke

Ja ik ben ook heel benieuwd. We hebben op internet gezocht naar een goede kwaliteit winterbanden en zijn toen hier in de omgeving gaan shoppen en dat leverde die 200 euro op, die we dus minder kwijt zijn. De stalen velgen zijn in Duitsland besteld. Bij de dealer moesten we misschien ook nog 40 euro voor bouten betalen en hier is alles compleet. Nu zag ik op het werk, dat iemand dezelfde maat winterbanden incl. stalen velgen te koop aanbood, 1 jaar gebruikt voor 250 euro. Maar goed, ik heb nu deze al besteld en vind het ook wel fijn om bij een nieuwe auto ook nieuwe banden te hebben.

• Barbara

Mijn banden zijn ook smaller.

Het staat best wel stoer van die zwarte wielen er onder. Al moest ik in het begin wel even wennen. Ik heb nog overwogen om er wieldoppen op te zetten, maar ik vind het eigenlijk zo veel mooier inmiddels. Al mis ik wel een beetje mijn licht metalen velgen, maar dat komt straks wel weer in het voorjaar.

De bouten die ze bij mij hebben gebruikt kostte nog geen €1,70 per wiel. De dealer verontschuldigde zich nog dat hij dat niet in de offerte had gezet!! hahaha

• Fenneke

Nou de winterbanden zitten er sinds een week bij ons ook op. Wij merken er met het rijden niets van dat de banden smaller zijn. Ik moet inderdaad wel erg wennen aan de zwarte velgen. Doordat ze buiten op een pallet hadden gelegen, waren ze ook doffer geworden, terwijl ze van binnen glommen. De wielbouten zijn niet vervangen, ze hebben gewoon de bestaande bouten gebruikt. Wat ik niet mooi vind is, dat er op de achterwielen wel van die kleine asdoppen zitten en voor niet. Maar dat schijnt normaal te zijn. Daarom zijn we er nog niet uit, of we er wel of niet wieldoppen op zetten of weet iemand misschien of je asdoppen ook los kunt kopen voor de voorwielen, wij hebben het nog niet kunnen ontdekken.