Over het waarom (of geen) winterbanden zijn er met de zoek functie een hele hoop topic,s te vinden.
Zie bv onderstaande link:
http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,10035573,10064744#msg-10064744
Maar inderdaad de laatste twee jaren was het bar en boos, ik moet bv s'morgens rond 0600 eruit kan me niet nog even omdraaien (daar droom ik wel eens van) anders was dat misschien een goed alternatief geweest om misschien GEEN winterbanden aan te schaffen.
Re: Wanneer de winterbanden erop?
Gepost door: DerRudy ()
Datum: 24 oktober 2009 11:08
Ik meng me ook even in de discussie de zin en onzin van Winterbanden.
Ik had ook nooit winterbanden nodig (dacht ik) maar sta graag op de ‘latten’ en ben in het verleden op mijn zomerbandjes aardig in de problemen gekomen.
Kon soms in de ochtend (als het dooiwater weer was opgevroren) een flinke heuvel niet opkomen, dus het hoeft echt niet te sneeuwen voor winterbanden.
Ik zat dan (ook met mijn achterwiel aangedreven auto,s) met de natte plekken onder mijn armen op mijn stoel, het fabeltje dat als je niet ‘omhoog’ kan komen je gewoon achteruit rijdend moet proberen tja dan heb je geen ABS meer en hoe zit het dan met zaken zoals voorrang.
Ik kom nu op plaatsen waar mijn gevoel me vertelt dat had ik gewoon kunnen vergeten met mijn zomerbandjes, ik wil nl graag ook wat van omgeving zien als ik op wintersport ben.
Dus ja als je niet op wintersport gaat en de keuze heb om thuis te blijven als het sneeuwt dan zou ik zeker geen winterbanden aanschaffen.
Ik zie mijn winterbanden ook als een soort van ‘No Claim beschermer’.
Ik heb mijn originele velgjes voor een scherpe prijs gekocht totaal kwam ik ook rond de € 400 te zitten, heb zelf een velgenboom in de garage staan.
Overigens ik zag laats een perfecte oplossing: een beugel waarbij de velgen twee aan twee tegen de garage muur (of zelfs tegen het plafond) geplaatst konden worden.
Wat ik niet goed gegrijp dat sommigen echt serieus overwegen om de banden over te plaatsen op de bestaande velgen, dat kost toch ook geld (balanceren/opslag/montagekosten).
Ik vermoed dat deze kosten na 4 jaar aardig in de buurt komen van een setje nieuwe banden.
Maar zoals Herke en Avaka bv ook al aangaven, bij twijfel niet doen die winterbandjes zijn ook niet zalig makend.
Mgr
Ruud