remlicht, daar gaat tie weer

• remcora

Na een paar berichtjes en werkplaatsbezoeken dacht ik echt dat mijn remlichtprobleem was opgelost. Helaas, na een maand stond ik weer in de werkplaats.

Weer het linkerremlicht defect. De bekabeling is goed, de fitting nieuw, lampje in orde, maar de oorzaak onbekend. Kennen meer mensen dit probleem? De garage heeft niets kunnen vinden, heeft de boel weer gereinigd, stekkers verbogen en het doet het (tijdelijk?) weer.

• Louis Dörr

Maar wat is er nu defect nu je dit meld? Het lampje zelf of functioneerd het (l.a.) remlicht niet ?

Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen !

• remcora

Het is een terugkerend defect, waarbij de oorzaak niet gevonden wordt.

Een roemeens spook? Wel lastig, want zonder een remlicht rijden is niet prettig.

• RichardMCV

Ook ik had een soortgelijk probleem met mijn MCV. Al kort na de aanschaf van de auto heb ik een trekhaak geplaatst. de bekabeling hiervoor heb ik dmv “de blauwe knijpers”

afgetakt van de originele bekabeling. Een tijdlang ging het goed totdat ik een complete kermis aan knipperende verlichting kreeg. Maar altijd als ik de lampunit verwijderde bleek het probleem over. En dan bleef het ook weer lange tijd weg.

Totdat de MCV het onlangs weer kreeg. Ik heb de lampunit verwijderd, de stekker eraf geknipt en de draden gesoldeerd aan de lampunit. En tot nu toe gaat het goed……

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Jubbels

Toen ik na aanschaf van mijn MCV in 2009 een trekhaak heb gemonteerd heb ik ook de aansluitingen gesoldeerd. Met krimpkous geïsoleerd.

Ik vertrouw die “stroomdiefjes” niet. Als er een flinke stroomsterkte door heen gaat (richtingaanwijzers, remlichten) laten ze het vaker afweten. Heb hier 11 jaar geleden veel problemen mee gehad bij een Opel Vectra. Waren compleet zwart.

Heb 3 van die diefjes in mijn auto, voor de “comfort blinker”. Hier loopt maar 20 mA door.

• remcora

De trekhaak is door de dealer gemonteerd. Bij doormeten bleek dat allemaal in orde.

toch een roemeens kwelgeestje. bedankt voor de reacties.