verlengde garantie

• ger 52

Tot een jaar geleden werd de Duster geleverd met een garantie van vijf jaar met een maximum van 100.000 km. De kopers kunnen binnen een jaar na aflevering tegen betaling van een kleine 300 euro de garantie verlengen naar 150.000 km. Misschien geen gekke gedachten om te bekijken om van dit aanbod nog gebruik te maken. Tenzij de 100.000 binnen de vijf jaar niet wordt behaald. Vanwege de techniek van Renault sluit ik niet uit dat er dure reparaties kunnen komen. Er zit wel geen gevoeldige electronica in, maar een defect raammechanisme, dat relatief veel voorkomt bij Renault is een vrij dure reparatie. De huidge Dacia's hebben nog maar 3 jaar garantie met een maximum van 100.000 dus uitbreiding is niet zinvol meer.

• Morris

Ger,

De 5 jaar garantie heb ik ook in de pocket. Is alleen in het 1e jaar van de Duster geweest. Goede promotie natuurlijk, gelijk als KIA doet met zijn 7 jaar.

Voor mij is het niet nodig om het te verlengen naar 150.000 km. Die ga ik toch niet halen. De 100.000 km grens zal voor mij wel genoeg zijn. Garantie? Eerst de garantie bepalingen nog maar eens doornemen. Je zult zien dater heel veel uitsluitingen zijn. Dat doen ze namelijk allemaal naar mate de garantietermijn langer wordt.

Na 5 jaar zien we wel weer verder. Je hebt dan een duidelijk beeld wat Dacia je hebt gebracht en of de Duster het waard is om vervangen te gaan worden door een nieuw exemplaar. Vooralsnog heb ik overigens niet één klacht. De Duster doet het perfect!

• willem

Ook ik heb de Duster bestelt in 2010 en gekregen in 2011 en kreeg daar de 5 jaar garantie bij.

Als het goed is kom ik met 20.000 per jaar redelijk uit.

De KIA heeft dan wel 7 jaar, maar om dat vol te houden moet je dan wel de beurten bij de KIA laten doen en die schijnen extra duur te zijn, wat daar van waar is, weet ik niet.