roest Dacia Logan

  • Paul Woltman

    Na 5,5 jaar de Dacia ingeruild tegen een Renault Clio. Reden: doorroesten van de acherschermen. AL die jaren hebben we met plezier en zonder mankementen in de Dacia gereden. In 2007 heb ik de auto i.v.m. met een terugroepaktie laten behandelen en controleren op roest. Verder heeft de auto jaarlijks zijn onderhoudsbeurten en plaatwerkcontroles gehad. Desondanks tocht roest terwijl de auto altijd binnen werd gestalt. Je vertouwen krijgt dan toch een deuk en daarom maar ingeruild.

  • oscar54

    Wat voor type Dacia ?

    Helemaal doorgeroest of beginnende roest ?

    Roest van binnen uit, binnenkant of buitenkant achterschermen ?

    Heb je er eventueel een foto van ?

    Groeten, Oscar.

  • Paul Woltman

    Na 5,5 probleemloze jaren is er een einde gekomen aan het bezit van de Dacia. Oorzaak: roest. Toen we de auto één jaar hadden moest de auto terug naar de dealer voor het aanbrengen van een waslaag aan de achterschermen. Bij een aantal Dacia's was op deze plaats roest geconsteerd. Ik heb gehoor gegeven aan de oproep en verder er op vertrouwd dat de roest ons niet zou treffen. Toen ik onlangs de auto poetste consteerde ik kleine roestpuntjes op één van de achterschermen. Volgens mijn garagehouder betreft het roest van binnen uit en is dit het begin van doorroesten. Dit betekent hoge reparatiekosten en dan nog maar afwachten of op termijn aan het andere achterscherm niet hetzelfde probleem ontstaat. Omdat de auto niet bij de dealer maar bij een universele garage is onderhouden is de kans op vergoeding van de reparatie op basis van de 6 jaar plaatwerkgarantie gering.(Hoewel de importeur in dat geval ook gebonden is aan zijn garantieverplichting)Ik heb geen zin in procedure's. De auto daarom maar ingeruild tegen een Renault Clio 1600 automaat. Op de Dacia hebben we een afschrijving gehad van € 1.300 per jaar.Valt reuze mee. Jammer dat het zo met de Dacia moest aflopen, want verder was het een betrouwbare en redelijk comfortabele auto met lage onderhoudskosten.