Welke onderdelen gebruikt Dacia

• Tazteam

Hallo

Ik wil graag weten welke onderdelen door Dacia gebruikt worden van Renault.

Zelf rijden wij een Dacia Sandero 1.2 16v, bj 2011, en daar gaat mijn vraag dan ook over.

We rijden nu nog in de hoge originele stand, ca 8 cm ruimte in de wielkassen, maar wil deze auto gaan verlagen naar een voor ons aanvaardbare hoogte, ca 2-3 cm in de wielkassen.

Verlagingsveren is GEEN optie, omdat de sets achter lager gaan dan voor, maar achter is de boel al iets verlaagd door de aanwezigheid van mijn audio-install, en ik graag de auto recht wil hebben, daarom op zoek naar een schroefset.

Dacia zelf heeft GEEN schroefset beschikbaar, en daarom mijn vraag: welke Renault onderdelen gebruikt Dacia voor de vering/ophanging bij de Sandero?

Want voor een aantal types van Renault zijn wel schroefsets leverbaar, en welke dus te gebruiken zijn bij de Sandero.

Hier duidelijk zichtbaar het grote gat tussen band en wielkas.

Alvast bedankt

• Barrabas

Gelijkvormigheidsattest?Garantie,verzekering,ongeval wie betaalt?Kan levenslang oplopen tot in niet te overziene euro's.

• Tazteam

Huh, nu begrijp ik het niet.

Ik vraag om onderdelen die Dacia van Renault betrekt en gebruikt in de Sandero.

En vering kan in heel veel gevallen onderling uitgewisseld worden, en dan is van garantieverlies of verzekeringdekking of bij ongeval totaal niet aan de orde.

• Barrabas

Uw gelijkvormigheidsattest klopt niet meer,tenzij de aanpassingen erop vermeld en ondertekend worden door de dealer/importeur.

Alle volgende uitgereikte officiële autodocumenten zijn gebaseerd op het gelijkvormigheidsattest of het bewijs van goedkeuring voor import in een land.Lees dat van een Dacia Duster maar eens,daar ben je een dag zoet mee,ook de zeer kleine lettertjes lezen.Bij een trouwens perfecte herstelling aan mijn linkervoorspatbord is dat trouwens vermeld,aangeniet,aan dat attest.

Zo moeten bijvoorbeeld aan vele Amerikaanse wagens,vroeger toch,een heleboel modificaties gebeuren voor ze naar de EEG kunnen ingevoerd worden of bij de importeur worden aangepast met weer een bewijs van goedkeuring.

• Tazteam

NU is de regelgeving in Nederland tov Belgie best anders, en aangezien ik al jaren dingen aan mijn auto wijzig en nooit geen problemen bij de APK oid heb gehad, zal een schroefset onder onze Sandero ook geen problemen opleveren.

Daarom wil ik het verhaal attest afsluiten en doorgaan op het draadje wat ik gestart ben:

Welke onderdelen gebruikt Dacia rechtstreeks van Renault onder de Sandero.

Ik weet dat de bodemplaat (bijna) identiek is aan de Renault Clio, maar welke??

Daarom zal het veersysteem ook wel conform de Renault zijn, en daarom wil ik een schroefset van Renault monteren.

Dacia is nog steeds niet thuis in de markt van verlaging/tuning en Renault gelukkig wel, dus de onderdelen zijn daar wel voor voorradig

Ik hoop dat iemand anders wel mijn vraag kan beantwoorden.

• Tazteam

Hallo Arno,

Hier een link naar de gehele opbouw van onze Taz

Tazteam, Dacia Sandero

Groeten

Philip

• LED-Lightning

Is gelijkvormigheidsattest iets uit België? In Nederland is men wat dit betreft minder streng. Mij staat bij dat een auto in België opnieuw gekeurd dient te worden na plaatsen van een verlaging bijvoorbeeld, in Nederland is de regelgeving wat dat betreft stukken soepeler.

• LED-Lightning

Je zou overigens ook voor een schroefset kunnen gaan van een ‘extern’ merk, ik heb bijvoorbeeld heel goede dingen gehoord over de KONI schroefsets. Of is dat geen optie? Deze zijn niet goedkoop maar wel heel goed, en vaak voor verschillende merken/typen auto's beschikbaar

• Tazteam

LED-Lightning Schreef:

——————————————————-

> Je zou overigens ook voor een schroefset kunnen

> gaan van een ‘extern’ merk, ik heb bijvoorbeeld

> heel goede dingen gehoord over de KONI

> schroefsets. Of is dat geen optie? Deze zijn niet

> goedkoop maar wel heel goed, en vaak voor

> verschillende merken/typen auto's beschikbaar

Dacia staat niet in de lijst.

Daarom op zoek naar de vervanger onder Renault, bv Clio, maar welke???

• LED-Lightning

aaaaah ik snap 'm!!! Ik zal kijken of ik wat kan rondneuzen voor je

ik heb iets…

http://www.carfantasy.nl/dacia/sandero-sd-c-14608_14957_15951.html?osCsid=43f3be4e4129409113e86b8a9e33432e

Ik kon van een ander merk schroefset zo snel geen Dacia Sandero variant meer vinden