Is Duster beetje terreinvaardig

• Not Important

De Duster is natuurlijk geen Jeep of Land Rover, maar ik ben benieuwd of de Duster toch wel een beetje terreinvaardig is? Weet iemand hoe de Duster het doet (eventueel met speciale banden) of hele vieze, dikke, modderige paden, op zand/strand enzovoort. Redt ie dat of is dat net te hoog gegrepen voor een Duster?

Ben oprecht benieuwd naar de ervaringen van anderen.

• RonG

Google even op test Dacia Duster.

Hier is er alvast 1

http://www.youtube.com/watch?v=NpzAgM19WmU

Gr. ron

• Barrabas

Overbodige vraag.

• Not Important

Barrabas Schreef:

——————————————————-

> Overbodige vraag.

Waarom is het een overbodige vraag? Het is echt een serieuze vraag? Er zijn SUV's die al vast staan als ze op het gras rijden en er zijn SUV's die iets meer kunnen. Ik ben benieuwd of er Duster bezitters zijn die al eens daadwerkelijk wat “gespeeld” hebben in het terrein.

Ik ben echt benieuwd naar de ervaringen van bezitters. Links naar filmpjes had ik al gevonden, maar die zijn mij vaak net iets te “gekleurd”?

• mcvjournaal

Hier vind je een aantal testen met de Dacia Duster o.m. een offroad test met de Range Rover Freelander: http://dacia-duster-site.blogspot.com/search/label/Dacia%20Duster%20testen

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Patrick 4x4

Ik heb zelf een testrit mogen rijden in een Duster 4x4 en ik ben toen behoorlijk door de modder gereden om de wagen te testen. Door het relatief geringe gewicht van de Duster kan de wagen heel wat aan, maar net als alle 4x4-merken zijn de banden belangrijk ivm de grip. Een ondergrond met alleen maar diepe modder kwam ik bijna vast te zitten, maar uiteindelijk achteruit er toch weer uitgekomen.

Onze eigen 4x4 heb ik (helaas) nog niet echt getest in de modder, maar dit gaat nog wel gebeuren en ik verwacht dat de Duster mij niet zal teleurstellen. Jaren terug ben ik samen met mijn vrouw 3 weken op IJsland geweest met een Nissan Patrol 3.3 en wij hebben de wagen echt getest in het zeer ruige binnenland (karresporen, rivierdoorsteken, steile hellingen, etc). Ik zou in de toekomst graag nog eens teruggaan en dan misschien wel met de Duster. Ik heb eerder op dit forum al eens een oproepje geplaatst om te zien of er al collega Dusterrijders op IJsland zijn geweest, maar gezien de respons verwacht ik dat niet.

gr,

Patrick

• LED-Lightning

nuttig antwoord…

• Barrabas

Toch ene die het begrepen heeft.:)

• Luc

Uit ervaring gesproken (15000km) met een 4x4 door alle wegen zand ,modder , heuvels , sneeuw ……noem maar op is er weinig dat mijn duster tegen houdt . Alleen de politie (:D

Grts Luc

• Hdi

Ik ga regelmatig eens met de Duster van de weg af, echte diepe moddersporen laat ik (voorlopig) links liggen. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de modderige paden en steile (gras-) hellingen die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Deze zomer ben ik in de Ardeche in Frankrijk nog een roadbook gaan doen. Het was wel droog weer, dus heel weinig modder gezien, wel enkele steile hellingen met uitstekende stenen. Maar dankzij de stevige bodem beschermplaat had ik geen schrik voor schade onderaan.

Ik vindt dat 'm niet moet onderdoen voor de Suzuki Grand Vitara die ervoor had.

Ijsland is ook nog een droom van mij om eens met een 4x4 tedoen, alleen weet ik niet goed als de Duster wel bestand is tegen al dat water ginder (elektronica).

Hieronder een paar foto's van in Frankrijk.