brommend geluid

• jasper

hey ben een trotse bezitter van een dacia duster 1.6 bezine 4x4 heb een sinds april in bezit en al een kleine 20.000km afgereden.

Nu heb ik al vanaf er 5000km op staan een brommend geluid bij gekregen als ik optrek en meestal bevind dit tegen de 1600*1800 toeren plaats en bij het juist wegrijden nu dachten ze bij de garage dat het de lucht slang was die niet goed vast zat maar het probleem is nog steeds niet opgelost zijn er hier nog met dit probleem of die er een oplossing voor hebben. mvg jasper

• willem

Bij mij was het de airco slang, een bekend Duster probleem.

de eerste rammel was een vergeten puntlas, ook prima opgelost door de dealer .

• jasper

dankje zal er is naar kijken hoewel ik denk dat het niet echt daar aan licht want het is een echt dof geluid en niet iets scherper maar ga toch eens kijken en zien dat het daar mee opgelost geraakt

• F de Been

Hallo. vraag: ik wil er ook een kopen komende maart, april, precies de zelfde 1,6 benzine, met airco enz, het verbruik is dat redelijk, wat zijn je bevindingen tot nu toe . Gr Frans

• Morris

Hallo Frans,

Bij het kopen van een auto ga je uit van bepaalde verwachtingen en rij-impressies die er van de auto bestaan. Daarnaast speelt je eigen gevoel ook een rol en de indruk die hij bij je achterlaat. Zelf heb ik de Duster gekocht zonder er een centimeter mee te hebben gereden!

Waarom zou je dan zeggen? Ik heb hem namelijk al gekocht voordat hij officieel in Nederland bij de dealers stond. Begin april 2010 stond hij als showmodel op de Renault familiedag in Dronten. Ik ben daar heen gereden en de auto van binnen en buiten bekeken, er in gezeten en toen stond mijn besluit vast. Dit is hem(:P)

Daarna direct doorgereden naar de dealer en hem besteld. Ik was dus één van de eersten die er in NL mee rond reed. Inmiddels alweer 1 1/2 jaar geleden. Hij voldoet helemaal aan de wensen die ik had. Ruim, hoge zit, prettige stoelen en goede -lees soepele- vering. Ik verlang niet naar een super sterke motor. Een automaat staat nog wel op mijn verlanglijstje.

• atienwouter

zie nieuw draadje.

• jasper

de wagen bevalt mij prima trek er altijd remorken mee en paarden trailers gaat perfect het brommen is al vermindert door de bodemplaat wat vaster te zetten dus nu nog het laatste losse vijsje zoekn maar bijna opgelost :p nu 7 januarie binnen bij atm-chiptuning voor een paar pks meer maar ben vol lof over de wagen