vervangend vervoer.

• atienwouter

hallo Daciasten,

Ik heb een vraagje.

Wat is jullie ervaring met vervangend vervoer i.v.m. een reparatie.

Hoe gaat de dealer hiermee om en wat zijn de kosten hiervoor?

• remcora

Ik kan altijd naar huis gebracht worden, of naar kantoor. Verder staat er een fiets klaar.

Een auto is nooit aangeboden, maar ook niet door mij gevraagd.

• jack

Ik heb 1 keer een storing gehad aan de Sandero en deze up date kregen ze niet voor elkaar in 1 dag.

Werden netjes ingelicht en kregen een Duster mee die middag deze de volgende dag weer terug gebracht doen de Sandero weer klaar was.

Geen kosten aan verbonden ook geen benzine.

Warme douche voor KEMPENAAR Alphen aan den Rijn

• Macia

De dealer geeft steeds aan dat bij een garantie reparatie er geen recht is op kosteloos vervangend vervoer.

En aangezien ze forse dagprijzen hanteren (45 euro inclusief BTW met daarbovenop nog de brandstof) lopen de kosten al snel op.

Moest daarover in onderhandeling, erg onplezierig!

Laatst teruggeweest voor het opnieuw repareren van een eerder uitgevoerde garantie-reparatie.

Kreeg toen wel zonder omwegen kosteloos vervangend vervoer exclusief brandstof.

• ghostduster

Remcora , wordt je niet eens een beetje moe van jezelf …….

• Frank16V

Wij hebben een keer een garantiedingetje gehad waarbij de de MCV een aantal dagen kwijt waren. We hebben toen zonder enig gedoe een Renault Megane meegekregen. Fijne wagen trouwens, maar wel een slagje kleiner dan een MCV he? Prima geregeld door de dealer (ABD Groep).

• frans5

hoi Daciarijders.

Toen ik voor de eerste keer ( in de garantieperiode) een storing kreeg en waarvoor mijn Duster een dag in de garage bij de dealer moest zijn, kreeg ik geen vervangend vervoer mee.

Maar omdat de storing niet was verholpen en ik na een paar dagen de Duster weer ter reparatie moest brengen, werd mij iedere keer dat ik de Duster ( tot 3x toe) bij de dealer bracht , netjes een vervangende auto meegegeven omdat deze dealer zelf ook vond dat een auto van amper 6 mnd oud al zo dikwijls voor eenzelfde storing terug moest komen.

Dus wat dat betreft ben ik over mijn dealer ( Indumij Roosendaal) zeer tevreden.

Wel vind ik persoonlijk dat als er een storing of reparatie in een garantieperiode van een auto plaatsvind en waarbij de auto dus een of meerdere dagen in de garage moet zijn, vervangend vervoer mogelijk moet zijn.

Dit valt toch ook onder het begrip “ serviceverlening” vind ik.

Buiten de garantieperiode begrijp ik dat het niet altijd mogelijk is, want dan zou een dealer veel uitleenauto,s moeten bezitten.

Persoonlijk woon ik in een buitengebied waarbij een auto dagelijks nodig is , en waarbij een dealer ook wel wat begrip voor moet hebben, mijn dealer in ieder geval wel !!.

• Arno vd Veer

In 2 en een half jaar heb ik geregeld voor garantie bij de dealer gestaan. Elke keer een auto aangeboden

gekregen van Clio tot een Laguna met nog geen 1000km op de teller.

En de kosten daarvan voor mij?? Alleen even voltanken meneer als u de wagen weer inlevert.

het ligt dus verschillend per dealer.

Ik ben dan ook niet voor niets weggelopen bij Kerkhof & Visscher met hoogoplopend ruzie bij de levering.

Wisseling van dealer voor de service en beurten kan de moeite zijn !

Arno

• Willem Z

Sinds aug.2010 vier keer met onze DUSTER bij de garage geweest (LPG inbouw, CC inbouw, beurt,rammeltje). Alle keren gratis vervangende auto, twee keer demo DUSTER ,twee keer splinternieuwe CLIO.

Goed geregeld bij Terwolde in Veendam.

• remcora

Wat is dit voor een rare vraag/opmerking. Ik geef gewoon antwoord op een vraag die gesteld wordt. Volgens mij is dit forum niet bedoeld om elkaar af te katten.

Met een vriendelijke groet, Remcora.