prijs inspectiebeurt Duster

• derrick

Vanmiddag bij autobedrijf Kerris te Sittard de verplichte beurt (na een jaar) ondergaan. Was in 10 minuten klaar. Bleek een inspectiebeurt. Prijs 65 euro. Dat maakt een uurloon van 390 euro. Onderhoudscoupon werd niet afgestempeld. Volgens monteur gebeurt dat alleen bij een echte onderhoudsbeurt. Duster heeft momenteel 8660 probleemloze kilometers op de teller. Vraag me af waarom deze beurt verplicht gesteld wordt?

Rick

• bvh079

Inspectiebeurt met een uurloon van 390 euro? Bezopen zeg…

En ze moeten het boekje gewoon afstempelen als de beurt daarin vermeld staat. Gewoon op aandringen.

• frank

bij dacia dealer janssen nuenen met een kop koffie en vriendelijk personeel 45 minuten bezig geweest kosten 35 euro

• peter.h

Jammer dat ze de controlebeurt zo afraffelen.

Bij onze auto zijn ze altijd 3/4 uur bezig en is hij gewassen en gestofzuigd.

Altijd koffie en een praatje!

Ruimte zat in het onderhoudsboekje en bij zijn alle controle en onderhoudsbeurten afgestempeld.

In het begin heb ik daar ook discussie over gevoerd. Maar na enig aandringen worden stempels gezet en alles correct ingevuld.

Over 7000 km. hebben we er 90.000 km opzitten.

Fijne feestdagen en een goed Dacia 2012.

Peter en Margot,

• HenkM

Voor die beurten ben ik de auto's (MCV, Sandero en Duster) minimaal 30 min kwijt geweest. Nodig??? Mwah, wat op het afgetekende schema staat kan ik ook zelf, voor de garantie blijkbaar wel belangrijk. Bij de MCV in den beginne €35,- nadien wat meer conform de Renault norm. Ik heb er geen moeite mee, immers zelfde monteur en otganisatie.

Aftekenen van het onderhouds-boekje hoeft van mij niet zo nodig, wordt immers bij de dealer geregistreerd. Bij twijfel heb ik de facturen om e.e.a. te staven.

• Jubbels

Ben het helemaal met HenkM eens. (zelfde dealer)

Gedurende het jaar controleer ik zelf de punten die de dealer ook doet.

Vorig jaar, inspectiebeurt ( € 65,00) iets meer dan een half uur, koffie en koekje erbij, leestafel, auto van binnen uitgezogen.

Dit jaar, servicebeurt (€ 165,00) bijna een uur, incl. olieverversen en oliefilter, pollenfilter ( € 27,00), auto schoongemaakt.

Alles toegelicht wat er gedaan was, onderhoudsboekje werd beide keren afgestempeld.

Ben wel tevreden over deze dealer en auto rijden kost nu eenmaal geld.