Hoort dit? Vraag over Duster

• bvh079

Hallo allemaal,

Wij hebben vorige week onze gloednieuwe Duster op mogen halen, echt een heerlijke auto en een stuk stiller dan de demo waarmee wij hebben gereden, mede door de Michelens denk ik.

Maar goed, er zijn wat dingetjes die ik apart vind aan de auto

- De centrale vergrendeling werkt alleen op afstandsbediening maar niet bij het openen van de deur met de sleutel

- De deuren gaan niet automatisch op slot, terwijl de dealer had gezegd bij aflevering dat dit wel zou moeten

- De deuren worden aan de binnenkant helemaal nat. Gevolg: wanneer je de speaker uit de deur haalt is de achterkant helemaal nat. Is dit normaal?

Ik hoor graag van jullie! Volgende week ga ik terug naar de dealer voor nog twee andere puntjes (Los rubberen dopje dat op de achterbank lag, achterklep kraakt, montage luxe platen en lakstift)

Gr Bryan

• Jubbels

bvh079 Schreef:

——————————————————-

> - De centrale vergrendeling werkt alleen op

> afstandsbediening maar niet bij het openen van de

> deur met de sleutel

Klopt, dit heeft geen enkele Dacia. Enkel de deur die met de sleutel is geopend gaat van 't slot

> - De deuren gaan niet automatisch op slot, terwijl

> de dealer had gezegd bij aflevering dat dit wel

> zou moeten

Bij het ontsluiten van de deuren moeten de deuren na 30 seconden weer op slot gaan mits er geen enkele deur in de tussentijd is geopend.

Is een deur geopend dan blijven alle deuren ontsloten.

> - De deuren worden aan de binnenkant helemaal nat.

> Gevolg: wanneer je de speaker uit de deur haalt is

> de achterkant helemaal nat. Is dit normaal?

Dit is normaal, dit is water wat langs de schuifruiten naar binnen komt.

Onder in de deur zitten daarom gaten om dit water weer af te voeren (soms vuile streep hierdoor op de dorpel)

De deuren zijn aan de binnenkant behandeld zodat ze niet roesten.

• bvh079

Dat is ook raar zeg, dat de CV alleen op de afstandsbediening werkt en niet op de sleutel. Nu hebben wij twee sleutels met afstandsbediening, maar hoe doen mensen met maar 1 afstandsbediening dit dan?

De deuren gaan overigens ook niet op slot als je boven een bepaalde snelheid komt.. Dit is ook iets wat de dealer gezegd had dat het zou kunnen…

• Jubbels

Die kopen een 2e sleutel met AB (heb ik bij mijn MCV ook gedaan) of ze maken de deur open met de sleutel en de andere deuren met de CV-knop op het dashboard.

De functie automatisch sluiten is in NL uitgeschakeld. Een beetje handige dealer kan dit aanzetten.

Let wel dat eventuele hulpdiensten de deuren ook niet van buitenaf kunnen openmaken als die functie aan staat.

• bvh079

Het blijft vreemd, je koopt een auto met CV maar die werkt maar op 1 sleutel…

Hulpdiensten knippen 'm toch open wanneer ze er in moeten of tikken desnoods een raam in. Hier lig ik niet zo wakker van. Ik werk voor Peugeot en daar springen ze allemaal op slot boven de 10 km/h.

In elk geval, bedankt voor je antwoord!

• tonnie

als je bij peugeot werkt weet je ook dat daar maar 1 sleutel met afst.bed. is, ik heb mn 207 ingeruild op de duster en deze was ook maar met 1 sleutel op afstand te openen

• Tom

Dat je boxen nat worden is NIET normaal. Water kan aan de binnenkant van de deur komen maar moet aan het buitenblad van de deur naar beneden lopen of van de onderkant van de raam afdruppen. Het binnenblad mag normaal niet nat worden (in auto's van pakweg 20 jaar geleden zat er een “kartonnen” plaat tegen dat binnenblad en dat gaat niet zo goed samen met water, evenals de boxen die echt niet voorzien zijn om nat te worden.

• bvh079

Op afstand ja, dat is zeker waar. Maar ik doelde op het feit dat de centrale vergrendeling niet werkt wanneer de sleutel in het slot op de deur wordt gebruikt. Ik weer 1000% zeker dat dit bij Peugeot wel het geval is.

• bvh079

Goed, dan ga ik dit ook nog even aankaarten bij de dealer. Ik had al een idee dat dit niet normaal was… De speakers zitten gewoon in de origineel daarvoor bestemde gaten zonder verdere aanpassingen vast namelijk.

• Avaka

Er hoort een plastic beschermkap overheen te zitten.