Duster automatisch op slot boven de 7 km/h

• bvh079

Net heb ik de Duster weer opgehaald bij de dealer. Zij vertelde mij dat het automatisch op slot springen boven de 7 km/h niet aan te zetten is bij onze auto. Het betreft een Duster van 12/2011, 4x2 Laureate met 1.6 motor. Nu vind ik (en tijdens een zoektocht op internet bij de dealer) diverse verhalen dat het wel mogelijk moet zijn op de Laureate, net zoals mijn auto dus.

De dealer ging het uitzoeken in een programma, KIM dacht ik?? En zou het opnemen met Renault/Dacia.

Kan iemand mijn precies vertellen hoe het in te schakelen is? Op de site van Richard had ik al een artikel gevonden over het inschakelen door iets aan te passen op regel 170 van de boardcomputer, maar wat moet er precies ingeschakeld worden en beschikt de gemiddelde Renault/Daciadealer over de spullen om dit te doen? En bij welke dealers is het gelukt om dit in te schakelen? Mocht de dealer er niet uitkomen dan kan ik dit weer voorleggen aan mijn dealer door voor te stellen contact op te nemen met dealers waar het wel gelukt is.

alvast bedankt!

Groet, Bryan

• JeJeNeedle

Hallo Bryan,

Onze dealer, Kerres in Sittard, heeft dit voor onze Duster probleemloos ingeschakeld.

Mbv van de knop in het daschbord kan dit in en uitgeschakeld worden. Enkele tellen de knop in openstand ingedrukt houden. Er volgen een paar ''piepjes" en het is gepiept. Probeer dit eens, misschien werkt dit bij jou ook.

Vr gr.

JeJe

• Morris

JeJe,

Welke knop bedoel je precies?

• bvh079

@JeJeNeedle; Bij ons werkt dit helaas niet, dit heeft de dealer al geprobeerd…

• Jan Buffing

Bij onze Twingo werkt dit inderdaad zo ± 5 seconden ingedrukt houden en wachten op 2 piepjes.

Maar ook bij onze Sandero is deze optie niet aanwezig.

Volgens de dealer zit dit op geen enkele Dacia aangesloten.

• JeJeNeedle

Tja, heb ik dus een bijzondere Dacia, want bij onze werkt het wel.

De dealer zal eerst de regel LC170 wel ingeschakeld hebben.

Hoe het ook zij, het werkt en werkt tot volle tevredenheid.

@bhv, inmiddels de knop gevonden zo lezen aan de reakltie van 29-12-2011, 00.09 uur. Verdere uitleg dus niet nodig?

Groeten,

JeJe

• bvh079

De knop heb ik inderdaad gevonden, waarvoor dank! Echter werkt het inschakelen via die weg niet. De dealer weet niet hoe de functie ingeschakeld moet worden in het systeem… Beetje vreemd verhaal eigenlijk.

• motlebans

Dit onderwerp is al een paar keer eerder aan de orde geweest waarbij werd aangegeven dat het een eenvoudige software aanpassing bij de dealer zou zijn. Onlangs ben ik naar mijn dealer gegaan en gevraagd om die aanpassing te doen. Ze hadden er nog nooit van gehoord maar zouden het uitzoeken. Uiteindelijk bleek het niet te kunnen volgens Renault Nederland. Ik heb de Laureate 4x2 uitvoering van augustus (levering 2010). Kennelijk zijn er verschillende software programma's voor de Dacia Duster. In de Belgische uitvoeringen schijnt het wel te kunnen.

Groeten, Tom

• JeJeNeedle

Hallo Tom (en anderen)

Wij hebben een Nederlandse Duster, en bij ons is het wel gelukt. Heeft volgens mij te maken met de (on)kundigheid/(niet)bereidwilligheid/klant(on)vriendelijkheid van de dealer.

Autobedrijf Kerres in Sittard heeft dit voor ons snel en vakkundig uitgevoerd. Ik zou zeggen als je een keer een dagje wilt winkelen in één van de mooiste delen van Nederland, maak dan van te voren een afspraak bij Kerres te Sittard om de optie te laten activeren en combineer op die wijze het aangename met het nuttige.

Groeten,

JeJe

• gregor

je bedoeld op het daschbord de knop van de centrale vergrendeling