Dacia Lodgy

• mcvjournaal

Het is zover, de eerste officiële afbeeldingen van de de Dacia Lodgy zijn door Dacia vrijgegeven.

Eindelijk mag ook het publiek kennis nemen van de de nieuwe MPV van Dacia, de Dacia Lodgy.

Meer info lees je hier: http://mcvjournaal.wordpress.com/2012/01/05/officile-afbeeldingen-dacia-lodgy/

Herke

http://mcvjournaal.wordpress.com/

• Rens

Mij te lomp, maar ideaal voor mensen met kids :) Nu hopen dat Dacia snel met nieuwe motoren komt. Hoop met 1 leuke ~150 pk motor er tussen.

• Rens

Neem overigens ook nog wel genoegen met de nieuwe 1.6 130pk diesel van Renault ;)

• bvh079

Persoonlijk vind ik hem zeker niet geslaagd.. Hij komt heel ouderwets over op mij. Na de Duster en de Sandero hadden ze deze auto wel wat mooier kunnen vormgeven denk ik.

Anderzijds is hij wel ontworpen voor gebruiksgemak en het “praktische” en daarin is hij denk ik wel geslaagd.

• Avaka

Als dit em werkelijk is / wordt dan vind ik em errug geslaagd.

Zeer fraaie auto. Oogt giga groot. Ziet er modern uit. Lijkt me dat de MCV uitgefaseerd gaat worden.

Daarbij moet ik wel even opmerken dat een auto beoordelen vanaf een foto erg lastig is. Een auto moet je live zien en voelen en in zitten.

Ik kom in ieder geval weer naar het Doornse Gat komend voorjaar. De baas van Renault heeft immers beloofd dat de Lodgy daar gepresenteerd gaat worden.

• Mensen

Een leuke auto om te zien, ik ben benieuwd hoeveel die zal kosten en naar het verbruik enz..

• mark

euh …. geef mij maar de MCV …

Afgaande op deze fotos ( nu ja afbeeldingen) durf ik te zeggen dat de laadruimte in deze wagen kleiner zal zijn dan de laadruimte van de MCV.

Ik meende me ook te herinneren dat er gezegd is geweest door 1 of andere hoge pief van Dacia dat deze wagen een “volwaardige” 7-zitter zou worden? Sorry, maar dit is imo géén volwaardige 7-zitter .

Een volwaardige 7-zitter is imo een Espace, een Galaxy, een C8, … maar niet wat men hier nu voorschotelt.

Deze valt imo in de kategorie van de Zafira, de Scenic, de Touran, … die laatste, de Touran, is overigens het toonmodel geweest waar Dacia z'n mosterd gehaald heeft voor deze Lodgy denk ik.

Toen ik m'n MCV kocht hadden we 1 kind, nu hebben we 3 kinderen en ik was er rostvast van overtuigd om binnen enkele jaren de MCV in te ruilen voor de “budget Espace” die Dacia ging op de markt brengen maar ik vrees dat ik dan liever wat meer €'s besteed en richting een echte 7-zitter ga dan m'n goed geld te stoppen in alweer een wannabee-7-zitter.

Of ik ga weer okkazie, dat kan ook zijn.

• mcvjournaal

De Dacia Lodgy is een aantal centimeters langer als de huidige MCV, dus ongeveer net zo groot als de Grand Scenic. Hij is ook wat breder.

Dacia claimt dat er naast 7 (volwassen) personen er ook nog eens voldoende bagage mee op reis kan, hoeveel exact is echter nog onduidelijk.

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Jan

Ik ben het met je eens dat dit geen verbetering lijkt ten opzichte van de MCV, ik zie ook niet direct meer ruimte dan in de huidige MCV..hij lijkt alleen hoger en daarmee minder aerodynamisch dus nog een hoger verbruik ook..

Maar ja..misschien valt het mee in het echt en ander blijft de MCV de topper van Dacia qua prijs/prestatie/praktisch

• mark

Ik vrees dat deze Lodgy de MCV zal gaan vervangen want wanneer deze uitkomt zal de MCV … hoe oud zijn? 6 a 7 jaar, misschien zelfs 8?

Pas op, puur qua uiterlijk is deze Lodgy on-ge-twij-feld een mooie verbetering tov de MCV, maar ik had me aan iets anders verwacht omdat er gezegd was een “budget espace” en dat is deze Lodgy imo verre van.

Effe muggeziftertje spelen : wanneer gaan ze daar aan de Dacia tekentafels eens een nieuw dashboard tekenen eigenlijk ? ? ? ?