beenruimte passagier dacia logan mcv 2011

• maartenvandenbosch

hallo,

ik sta op het punt een neiuwe dacia te kopen, op het moment hebben we een spacestar 1.6 uit 2002 op lpg die ik ga inruilen voor een logan mcv op lpg

na een proefrit zijn we eens kritisch gaan kijken naar de ruimte, deze natuurlijk enorm maar onze kinderen van 8 en 5 jaar moeten natuurlijk ook mee ;-)

zelf ben ik twee meter waardoor de stoel helemaal naar achter moet en zelfs wat schuin, veel meer beenruimte als bij de spacestar is er dan ook helaas niet

mijn vraag is hier dan ook of er mensen zijn mijn hun ervaring met passagiers en of een oplossing voor dit probleem

alvast bedankt voor een reactie !

Groeten,

maarten van den bosch

• Lilian

Hallo

Wij hebben al bijna 3 jr een Dacia Logan en mijn man is ruim 2 mtr. Id moet de stoel helemaal naar achter. Onze kinderen zijn iets kleiner (6 en 4) en maken nog gebruik van kinderstoelen, waardoor ze meer naar voren zitten en zij hebben er geen last van.

Misschien is een proefrit maken met de kids een idee?? Wij zijn er iig erg blij mee, zeker ook wat betreft de berg ruimte

Ik zou zeggen DOEN

• Ronald-2008

Ik ben bij lange na niet zo lang, maar bij de keuze voor een 7-pers auto hebben wij enkele proefritten gemaakt met diverse autos.

Wij hebben ook enkele keren een weekend een auto gehuurd zodat wij een flinke rit met de kinderen (4) konden maken.

Uiteindelijk is, mede gebaseerd op de feedback van de kinderen (toen: 13, 12, 10, 10), de keuze gevallen op de MCV.

Wij zijn nog steeds heel tevreden met onze keuze.

Het geld dat we overhielden in vergelijk met bijv. een Zafira of Touran konden we stoppen in een stuk verdere aankleding van de MCV met hoofdsteunen met beeldschermen, cruise control, park assist, dagrijlampen en een trekhaak.

En … alles bij elkaar was ik toen in 2008 evenveel geld kwijt als waarvoor ik in 2003 een tweede hands, 3 jaar oude, Zafira kocht (circa 18.500 Euro).

M.a.w. proefritten maken met kinderen en de spullen die je denkt mee te nemen, dan weet je of het echt past.

Het gaat om veel geld, dus een beetje onderzoek vooraf betaalt zich altijd terug.

• harry

Hoi,

Mijn zoon is veel langer als ik. Als hij gaat rijden, gaat de stoel altijd naar beneden. Bij mij gaat de bestuurdersstoel altijd naar boven. Het voordeel van de phase2 uitvoering is dat het stuur ook naar boven en naar beneden versteld kan worden.

• maartenvandenbosch

allemaal bedankt voor de reacties, we gaan zaterdag nog een keer kijken bij de dealer en waarschijnlijk zal het allemaal wel door gaan

• maartenvandenbosch

update !!

vandaag getekend voor een logan mcv lauréate 1,6 lpg 5 zitter grijs, zo een heel woord dus

levertijd 2 a 3 maanden

we hebben de beenruimte vergeleken met een toyota verso , VW touran en andere mpv's , probleem is bijna overal hetzelfde

bedankt voor de reactie in ieder geval

• LED-Lightning

Gefeliciteerd en nu succes met wachten!