loskomen van trekhaak

• jasper

hey heb het laatst voorgehad dat mijn trekhaak begon los te komen van het frame begon het te merken om dat de aanhanger hard begon te rammelen na nader kijken zag ik dat de bouten aan het loskomen waren kon ze met de hand losdraaien zijn er nog mensen waar dit bij voorgekomen is of ligt het gwn aan de slechte instalatie van de garage groeten jasper

• jasper

jasper Schreef:

——————————————————-

> hey heb het laatst voorgehad dat mijn trekhaak

> begon los te komen van het frame begon het te

> merken om dat de aanhanger hard begon te rammelen

> na nader kijken zag ik dat de bouten aan het

> loskomen waren kon ze met de hand losdraaien zijn

> er nog mensen waar dit bij voorgekomen is of ligt

> het gwn aan de slechte instalatie van de garage

> groeten jasper

het betrefd hier om een dacia duster effe vergeten te vermelden sorry :p

• Mark L

Ik denk dat je toch even verhaal zult moeten maken bij de garage, ik vrees dat ze daar een paar steken hebben laten vallen bij het monteren van de trekhaak.

• peter stupers

Denk haast wel zeker dat dit een zéér slechte zaak van de garage is,rap mee terug gaan.

En zéker omdat gebruikelijk deze dingen gemonteerd worden en zelfs gemonteerd moeten worden met behulp van zelfborgende moeren(bij de bouten natuurlijk).

• DerRudy

Tjongen, die monteur heeft zeker nog nooit van een Momentsleutel gehoord.

• JeJeNeedle

Wel even stilstaan bij het volgende: Als de trekhaak gemonteerd is, moeten na circa 1000 km de bouten worden nagetrokken, Als dit niet is gedaan (laten doen) is het mi een kwestie van eigen schuld en past het niet om daar de dealer/monteur op aan te spreken. In de ‘'gebruiksaanwijzing’' staat dit ook vermeld. DIt geldt overigens ook voor het monteren van wielen en dergelijken.

• Jubbels

Klopt helemaal. Staat ook in de montagehandleiding.

Ik heb mijn trekhaak in 2010 zelf gemonteerd, daarna naar Spanje gereden met een aanhanger (1350 km).

In Spanje alle bouten nagetrokken, meeste kon ik ca 1/4 slag aandraaien.

Voordat ik weer in 2011 vertrok naar Spanje wederom aangedraaid, ging maar enkele mm's.

• marten

om wat voor trekhaak gaat dit hier ?

Wij hebben er nog geen last van gehad deze zomer

vele km met de caravan gereden en alles zit nog goed vast.

• jasper

marten Schreef:

——————————————————-

> om wat voor trekhaak gaat dit hier ?

> Wij hebben er nog geen last van gehad deze zomer

> vele km met de caravan gereden en alles zit nog

> goed vast.

het gaat hier om een vaste trekhaak onder een dacia duster had hem er rechstreeks onder laten hangen toen ik hem kocht had er ook al een goeie 1500 km meegereden met trailer natuurlijk en hij kwam na een 4 a 5 maanden trug los toen ik het merkte heb ik ze zelf maar eens goed aangedraaid brute kracht zonder moment sleutel gwn vind ik nog beter

• beauceron

Hallo,

Heb net een Thule trekhaak gekocht voor onder een Logan MCV, deze komt er eerdaags onder,. Viel mij op dat er geen zelf borgende moeren opzitten zoals ik ze ken (met een kunststof ring aan uiteinde), ook geen veerringen.

Aan de moer zit een soort rond/plat uiteinde, deze moer kun je een aantal slagen met de hand op de bout draaien maar hierna moet je echt wel gereedschap gebruiken om verder te draaien en op het laatst een momentsleutel voor het juiste aanhaal moment, het lijkt of deze moeren taps/conisch zijn.

Vraag:

De ruimte tussen de schetsplaat die rechts achter op het chassis wordt gemonteerd en de verbinding van de trekbuis wordt opgevuld met 2 bussen van 1 cm dik, de linker schetsplaat die op het chassis wordt gemonteerd wordt rechtstreeks op de trekbuis gemonteerd. Heeft iemand ervaring met deze set?

alle tips zijn welkom, bedankt.