loskomen van trekhaak

• HenkM

Ik heb het “zilveren” deel van de trekhaak zwart gespoten (behalve de kogel natuurlijk). Voor deze actie is de kogel gedemonteerd.

Bij montage heb ik de zaak gemonteerd met borgvloeistof, nooit losgekomen.

Bruut aanhalen kan ook z'n nadelen hebben, als je de bout over z'n vloeigrens trekt is het een kwestie van tijd voordat deze sneuvelt (vaster dan vast gaat ooit kapot).

Denk bij evt. vervangen van de originele moeren door zelf-borgende exemplaren er aan dat deze van de juiste sterkte zijn, anders verlies je zeker je vrachtje :-( (een los trillende moer mag dan waarschuwen, een te zwakke geeft ineens de geest, iedewiedewiet schroefdraad kwiet).

• vanross

Heb ooit van een monteur begrepen dat een nieuwe trekhaak na een half jaar even nagekeken en eventueel nagetrokken moet worden.

• jasper

vanross Schreef:

——————————————————-

> Heb ooit van een monteur begrepen dat een nieuwe

> trekhaak na een half jaar even nagekeken en

> eventueel nagetrokken moet worden.

ik heb hem nu zelf trug vastgezet ik had er zelf al genoeg onder andere autos gestoken maar dacht van nu een nieuwe auto laat het doen en er is bij al die andere autos waar ik hem zelf heb gestoken nooit één los gekomen daarmee vond ik het maar raar

• jasper

h.smit1946@hotmail.nl Schreef:

——————————————————-

> daar heb ik nooit van gehoord. ik heb mijn

> trekhaak bij kempenaar .onder mijn stepway laten

> monteren. ik heb van morgen gebelt hoe dat zit ze

> zijden dat ik niet langs moest komen wand dat

> hebben ze nog nooit mee gemaak dat een trekhaak

> los gaad

toch gebeurd bij mij heb het bij renault garage kenis laten doen in turnhout na 4 maand kon ik hem 3 cm naar boven en beneden trekken