Tuningbox voor 50,- voor alle Dacia's

• Delfosso

Hoi,

Voor liefhebbers van powerboxen om het vermogen en verbruik van je Dacia te verbeteren hierbij een link naar een winkel in Frankrijk. Voor 50,- heb je zo'n Powerbox met drie standen.

http://stores.ebay.nl/motor-booster/_i.html?_nkw=dacia&_sid=38314796

• bernaa

Ik wacht de bevindingen van anderen eerst even af.

Al kan je je voor 50€ niet echt een buil vallen (buiten motorschade).

• Ronald-2008

Ik vind de MCV 1.6 16v power genoeg hebben. Ik probeer zuinig te rijden.

Een ‘doosje’ waardoor minder benzine wordt gebruikt, zou ik eerder willen hebben (mits dat zoveel zuiniger rijdt dat ik de aanschafkosten er weer uit haal natuurlijk).

• Dacioot

Ronald-2008 Schreef:

——————————————————-

> Een ‘doosje’ waardoor minder benzine wordt

> gebruikt, zou ik eerder willen hebben (mits dat

> zoveel zuiniger rijdt dat ik de aanschafkosten er

> weer uit haal natuurlijk).

En dat is wat dit doosje ook belooft: een vermindering van het verbruik met 0,4 tot 0,8 liter per 100 km!

Je zou dan dus na 3500 tot 7000 km het doosje er uit hebben.

• harry

Wie rijdt er E85? Mijn nieuwe MCV kan op deze brandstof. Heb je dan een Tuningbox nog nodig? en waar sluit je dat ding op aan?

• Tom

Ik geef het op. Lees dit eerst eens na voor je je auto verkloot: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/14878689/chiptuning-yamashi#msg-14878689

• Adriaan

Wat is voor jou de reden om die dingen hier steeds aan te prijzen? Heb je er aandelen in ofzo?

De Dacia's beginnen steeds bekender te worden om hun betrouwbaarheid. Jammer om die status om zeep te helpen met deze rommel. Want dat is het.

• Delfosso

Natuurlijk nonsens om te zeggen dat ik hier beter van zou worden. Mijn eerste topic ging over aan box van Yamashi en dit gaat over een heel ander merk en leverencier. Dat ik toevallig op Ebay tegen kwam.

Aangezien het 200,- scheelt met die Yamashi box wilde ik dat graag even delen met andere. Zelf heb ik nog niet eens een powerbox in mijn auto.

Die Yamashi kost inmiddels 250,- en dat vindt ik erg duur en deze goedkope heeft nadeel dat winkel in Frankrijk zit en ik nergens ervaringen van kan vinden.

Kan me overigens niet voorstellen dat een kleine softwarematige aanpassing voor schade aan je motorblok zorgt. Er zijn mensen die een paar ton rijden met een gechipte auto zonder dat de motor in de soep draait en als je daarna ziet hoeveel power het VW concern tegenwoordig niet uit een 1.2 perst denk ik dat 86PK uit een 1.2 16v van Renault niet veel kwaad kan.

Maar goed iedereen moet die afweging zelf maken, mijn doel was alleen maar om die “aanbieding” die ik op Ebay vond te delen. Of mensen dat al dan niet aanschaffen zou mij een zorg zijn.

• vleutmans

Wel geinig deze tuningbox, voor een dacia-achtige prijs.

Voor zover ik kan analyseren laat ie de ECU denken dat de motortemperatuur lager is dan in werkelijkheid (weerstandje in serie) , en laat daardoor een rijker mengsel aanbieden aan de motor.

Wanneer het zou werken:

De motor kan daardoor soepeler lopen en meer vermogen geven dan de “economische” instellingen….maar… hoe zit het dan met de uitlaatgassen wanneer je motor rijker loopt ?

Oftewel wat vindt de lambdasonde hiervan ? Iemand een idee ?

Bekijk deze link maar eens : http://www.boosterplug.com/shop/cms-21.html

Als je goed leest lijken ze een “extra” NTC te gebruiken (misschien parallel aan de extra NTC nog een weerstandje om te dempen) welke ze in serie zetten met de al aanwezige NTC (temp. sensor)

Dit riekt naar een zelfbouwprojekt van 50 eurocent i.p.v 50 euro ;-) Indien je een potmeter gebruikt i.p.v. een weerstand, kun je de instelling helemaal regelen, maar dat kost je dan wel 1 euro :-(

Gr.

Michel