Remblokken

• Arno vd Veer

Inmiddels staat mijn teller op 107.000 km na 4 jaar 1.6 mpi MCV.

Nu komt dus de eerste APK er aan en de laatste keer werd er al een aantekening gemaakt

voor nieuwe remblokken aan de voorkant.

Is er al iemand met deze ervaring, wat gaat dat ongeveer kosten ( bij de dealer ) ,en is er ergens bekend

bij welke km stand de remblokken vervangen zouden moeten worden?

Arno.

• Avaka

Als je meer dan 100k met 1 set remblokken doet dan rem je heel voorzichtig. Dan ben je kampioen.

Remblokken kosten bijna niks (tientjes werk) en het vervangen ervan duurt ook niet lang. Max een uur voor beide kanten.

Gaat je echt niet de kop kosten hoor.

• RichardMCV

100.000 km met 1 set remblokken is relatief; als je veel lange afstanden rijdt dan gebruik je de remmen weinig. In stadse omgeving zullen de remblokken sneller slijten.

Ik heb gisteren even kortstondig mijn winterbanden gewisseld voor de zomerset(lichtmetaal) vanwege foto's en filmopname. Bij het wisselen controleer ik

altijd de remblokken. Met de remvoering die nog op de blokken aanwezig is kan ik met mijn huidige rijstijl de 150.000 km nog wel halen. Teller staat nu op ruim 74000km.

Een ander verhaal is de staat van de remschijven. Hierbij is duidelijk te zien dat er een rand onstaat door in inslijten. Ik zal de gegevens eens opzoeken wat de minimale

dikte voor de remschijven is.

Mocht ik besluiten tot andere remschijven, dan zal ik ook de remblokken vervangen ondanks dat deze nogniet hoeven. Zoals Avaka al aangaf: remblokken zijn niet zo duur dus dan vervangen ik gewoon beide.

Groetjes,

Richard

www.daciamodellen.nl

• peter stupers

Heb al links en rechts rond gekeken,maar ik zie wel een bescherming om op de achterbumper van de Duster te plakken,maar eigenlijk zoek ik iets om

op de dorpel van de bagageruimte te bevestigen,is daar wat voor? Gr Peter.

• peter stupers

Oeps zit in het verkeerde onderwerp(denk ik),hoe moet ik anders een nieuw onderwerp maken Ben niet zo computerkenner.

Dank voor suggestie(s).

• Avaka

In de blauwe balk hierboven staat ‘Nieuw bericht’.

• HenkM

Bedoel je dit:

Op de bumper zit zwarte folie, op de kofferbakrand donkergrijze (goedkope) vloerbekleding van Leen Bakker. Heb hier genoeg voor een hele stapel Dusters aangezien ik 2 vierkante meter moest kopen (schrik niet: €4.95).

• Frits

Vandaag remblokken en schijven voor bij 159000 km voor MCV.

305 euro all in

Frits