Mistlamp gaat automatisch aan.

• Hdi

Ik heb mijn Duster dci 4x4 nu bijna een jaar en sinds deze morgen heb ik iets raar aan de hand.

Als ik mijn dimlichten opzet, gaat het achtermistlicht en controlelampje op dashbord mee aan zonder aan die bepaalde knop te draaien. Ik kan het dus niet uit schakelen zonder de dimlichten terug uit te draaien.

Nu heb ik het mistlampje er eens uit gehaald en als ik dan de knop van de dimlichten terug opzet, branden alleen de dimlichten (zoals het hoort). Als ik dan ook aan de knop van de mistlichten draai gaat het controlelampje van het achtermistlicht aan, draai ik deze terug uit dan gaat het controlelampje ook uit.(ook zoals het hoort)

Misschien een wat ingewikkelde uitleg 8-) , maar ik hoop toch dat iemand die me verder kan helpen.

• DerRudy

Lijkt me iets voor de dealer, mogelijk is je bedienings schakelaar intern defect (mechanisch gezien).

• bvh079

Ik zeg: nog 2 jaar garantie, dus gewoon lekker terug gaan.

Waarschijnlijk heeft je com-module (of althans, zo heet het bij de Peugeot) storing. Dit is een module achter je stuur waaraan je verlichtings- en ruitenwisserhendel zit. naast die hendels zit er een hele reeks andere functies in deze module. Wanneer deze kapot is kun je storing ervaren op een of meerdere van de elementen. in de auto.

• Hdi

Vandaag zonder lampje rond gereden, nu juist lampje terug geplaatst en alles werkt weer normaal.

Ik moet binnenkort toch op onderhoud en zal het dan zeker eens navragen.

• Vinnie

Dit soort vreemde dingen kunnen ook optreden bij een defecte zekering. Daarnaast kan het ook een massaprobleem zijn.

• midget

Heb je soms een trekhaak? deze problemen komen vaak voor omdat er vocht in de stekkerdoos zit.

• Hdi

Zekering is in orde.

Ik heb inderdaad een trekhaak (geen originele), maar het probleem deed zich voor nadat de auto een volledig weekend in een warme garage had gestaan.

Nu is het (voorlopig) terug ok.