Ik heb een Sandero 1.2 16v met gasinstallatie van de fabriek. Bij de huidige koude temperaturen duurt het lang voordat de auto overschakelt op gas (10 tot 18km).
Nu las ik op een Duitse site ( http://www.dacia-logan-club.de/forum/alternative-kraftstoffe/7116-umschaltzeitpunkt-lpg-winter-1-2-16v-ab-werk.html ), dat dit komt door een constructie fout van dit type Sandero. Bij dit type auto ligt de sensor die verantwoordelijk is voor de omschakeling min of meer open en bloot in de rijwind.
Ook wordt op die site gesteld, dat dit euvel later tot motorschade kan leiden:
“Unterkühlte Gasinjektoren neigen dazu, speziell auf dem Kopf stehende med-Injektoren von Landi-Renzo, das Oleffine (eine Art Paraffin im Autogas) den Injektormechanismus verkleben. Das bringt auf längere Sicht Motorruckeln und damit die Gefahr eines Zylinderkopfschaden durch Magerlauf.”
Hebben ook in NL meer rijders van dit type Sandero last van dit euvel en kan het kloppen wat onze oosterburen stellen?