hoe betrouwbaar is je eigen wagen ?

• louis

Gelezen bij Skynet-Jack Belgie

Hoe betrouwbaar is je eigen wagen? |

30.000 Europeanen (Belgen, Fransen, Italianen, Spanjaarden en Portugezen) mochten de afgelopen weken een vragenlijst invullen over de meest betrouwbare automerken van dit moment. Waar je Mercedes, BMW en Audi verwacht, prijken uiteindelijk heel andere merken. Dacia kwam uit de bus als absolute winnaar. Het Roemeens-Franse budgetmerk stond twee jaar geleden al eens op een derde plaats en stijgt nu naar de absolute top. Meer dan 4 miljoen Dacia-bezitters wereldwijd kunnen het niet mis hebben, toch?

• Tazteam

Onze eigen Sandero is na 4 maanden en ruim 8000 km best een betrouwbare partner te noemen.

En daarbij is de dealer een goede back-up voor evt problemen.

Kortom: ik had al jaren eerder een Dacia aan moeten schaffen.

Philip

• Adriaan

Al 3500 km een probleemloze Duster (:P)

• Mensen

Hoe goed is een Dacia na een jaar of 5 gebruik of met een km stand van 150.000 ? Afgezien van een lekke aandrijfas- keerring (garantie) nog geen problemen gehad.

• oscar54

Met mijn MCV 1.6 16v laureate 7 persoons tot nu toe 55.000 probleemloze kilometers in vier en half jaar. X(

Oscar.

• Kri

Al ruim 56.000 kilometer met onze zwarte Duster 4x4 diesel.

Probleemloos op wat irritante bijgeluiden die inmiddels door de dealer( matter Meppel) zijn verholpen.

We zijn er nog steeds bij mee.

• HenkM

Met de MCV in bijna 3 jaar 55.000 km

Met de Duster in 1,5 jaar 35.000 km

Alles probleemloos.

• Ronald-2008

MCV 1.6 16v na 38.000 km (3 jaar) nog steeds prima rijdend.

- één keer losgeschoten waterslang gehad … gerepareerd door de ANWB langs de weg

- twee keer verstopte ruitensproeiers (voorruit) gehad …tijdens beurt nippels laten uitspuiten door dealer.

- verder in de winterkou onlangs startte de motor 's ochtends niet in 1 keer binnen 2 seconden … foei toch … (:P)

Prima, prima auto dus. Geen moment spijt gehad van onze MCV.

• Peter.h

Met onze Dacia Sandero 1.6 Mpi bijna 90.000 km afgelegd. Vele km ook nog met onze caravan.

Dit zonder een mankement!!! De onderhouds en controlebeurten op tijd laten uitvoeren.

Mede doordat we ook winterbanden hebben zelfs nog geen nieuwe banden nodig gehad.'

Al met al de voordeligste auto die wij ooit gereden hebben.

Vol lof zijn wij over Dacia.

Groeten uit Alphen aan den Rijn.

Peter en Margot.

• vleutmans

Mijn Logan 1.4 MPI sedan heeft nu 178.000 km op de teller staan….op LPG !!!

Het enige wat ik al enige tijd merk is mechanische slijtage van de richtingaanwijzers. Na het nemen van sommige bochten/afslagen blijft het knipperlicht gewoon doorgaan, terwijl deze uit had moeten gaan.

Verder een super auto, zonder mankementen.

Gr.

Michel