duster 50.000km grens

• tbone67

Mijn duster op gas heeft de 50.000km bereikt.

De banden zijn nog prima .het interieur nog als nieuw enin perfecte staat, alleen de 2 voorlampen en de ruiterwissers vervangen en een kraakgeluid bij de achterklep laten verwijderen

Wat zijn de ervaringen van andere duster rijders.

Mijn duster is van aug.2010 een laureate benzine uitvoering op lpg.

• Ger 52

42.000 op gas, een koplamje vervangen, goed zelf te doen. Storing display airbag, maar ging vanzelf over. Loopt bij zeer koude motor niet mooi rond, tussen 1000 en 2000 toeren stationair, maar verdwijnt bij warme motor, tzt naar laten kijken. Ruitenwisserbladen vervangen door flatblades van de aldi. Oude deden het wel goed maar ogen niet goed. Rammeltje ergens achter, komende beurt naar laten kijken. Banden perfect, kunnen zeer lang mee na de wissel van de winterbanden. Verbruik 1 op 9.5 lpg. Prima caravantrekker. Deze heeft flinke opbouw van 4.40 en weegt beladen tegen de 1200 kg. Trekhaad door dealer slordig gemonteerd waardoor zwakke clipjes aan bumper slap zijn geworden nadat ik zelf sensoren had gemonteerd kreeg ik de bumper er niet strak meer op.

• bvh079

2250 km verder

- Kraakgeluid uit de achterklep verwijderd

- Vloerbedekking opnieuw vastgezet bij de motorkaphendel

Auto bevalt verder prima!

• Henk-Jan Kienhuis

Nog lang niet op de 50000. Nog maar 2500. Duster is nu 1 maand oud. 4x4 diesel. Maar geen enkele opmerking.

Zelf de nodige zaken bij geplaatst:

Cruise Control

Carkit

Achteruit rij censoren

Omvormer 12 / 220

Navigatie

Sierstuk op de uitlaat

Zender ( voor de hobby )

Rijd prima ook met zeer zware aanhanger ver boven de 1200 kg. Ben tot nu zeer tevreden.

• Frans

Die censoren, daar ben ik nog mee aan het worstelen. Weet nog niet wat ik daarmee aan moet, zelf heb ik (denk ik) ze niet nodig, maar mijn wederhelft ( nu moet ik oppassen wat ik schrijf) is niet zo`n kei in het inparkeren. Kijk 4.3 meter is iets groter en langer als een Agilla. Toch !!!Als ik ze op laat zetten kost me dat €449 door de garage, en dat moet ik ruim 2 a 3 weken voor dat hij ( Duster) afgeleverd wordt doorgeven.Laat ik het elders doen vervalt je garantie dan ?????En helemaal zelf doen ……..is geen optie.Die censoren kosten zo rond de €50 , het arbeidsloon zou dan rond de €400 zijn voor hoe lang werk ……

Gr

• HenkM

Ik heb ze met een bevriend Dacia rijder gemonteerd in ca 3 uur (incl. demontage van de bumper en wat pech met kabeltjes).

Als ik nog eens moest doen bleef de bumper zitten en is het m.i. mogelijk te monteren in ruim een uur. Als een display naar voren moet worden gebracht tel er dan nog een half uur bij.

• tonnie

mijn duster van aug. 2010 heeft er nu 8500 opzitten dus met mijn rijgedrag komt er niet gauw 50000 km op de teller maar de auto bevalt prima alleen komt mijn verbruik niet of zelden boven de 1 op 11,

ik heb als achteruitrij waarschuwing n strip in de bumper (24 euries) en dit is n prima optie voor die dure sensors en zeer effectief

• bvh079

Ik heb ze er bij de dealer inlaten zetten. Ik betaalde 180 euro arbeidsloon (belachelijk overigens, zo lang zijn ze er echt niet mee bezig) en 5 tientjes voor de PDC.

• frans

Ja lijkt me geweldig , maar ??? WAT staat er dan op die strip, want daar ben ik wel benuwd naar!!!

gr

• Mathijs

Waar heb je deze vandaan en zijn ze makkelijk zelf te installeren?

gr.