prettige vakantie

• atienwouter

Het antwoord dat ik gekregen van mevrouw X van dealer Y is duidelijk, waarom zou ik haar naam niet mogen noemen.

Het is niet het beleid van dealers, MAAR van renault, om renault auto's wel en Dacia auto's niet voor vervangend vervoer in aanmerking te laten komen.

Dus moet je een goede verzekering hebben of bv.aanvullend anwb lidmaatschap voor vervangend vervoer, in dat opzicht heb je niets aan renault route service en dat kan dus terug in de vuilnisbak.

Gelukkig zijn er op het prikbord alltijd van die beetweters om andere terecht te wijzen.

Mij ging het erom dat je even nakijkt wat jouw dekking is en je niet voor verrassingen komt te staan gedurende de vakantie.

• LED-Lightning

Ik zou wel even uit respect voor privacy de naam van de After Sales Manager verwijderen uit de post, lijkt me wel zo netjes

• Avaka

Wat klaag je nou?

Je hebt gratis Dacia Route Service. Allemaal prima geregeld. Er zit alleen geen vervangend vervoer of overnachting bij in.

Met het betaalde ANWB Wegenwacht abbo heb je extra service als je er extra voor betaald.

Zelf heb ik gewoon mijn ANWB wegenwacht abbo aangehouden incl. vervangend vervoer.

• peter stupers

Ik heb mijn lidmaatschap óók opgezegd bij de ANWB/WW,bij de aanschaf van mijn nieuwe Duster.Je hebt toch de eerste 3 jr garantie met europa-dekking.

Ja, je hebt inderdaad geen vergoeding omtrent extra verblijf en zo.Maar goed , je auto wordt toch gerepareerd via Renault assistance.

En na de periode van 3 jr pak ik bij mijn garage(geen renault-dealer) de Bosch Care service voor €35 per jaar,wat óók europa-dekking heeft míts mijn Duster

daar in onderhoud is en blijft.Wil je iets meer wat vervangend vervoer en evt. overnachting e.d. zul je idd. weer lid van de ANWB/WW moeten worden.

Gr.Peter

• peter stupers

Effe nog wat,in ieder geval weer lid worden van de ANWB,maar kijk ook eens in je papieren van een eventuele all-risk verzekering van je wagen.

Bij de mijne zit er ook iets in bij schade of stukken waarbij wél voor overnachting en transport naar huis gezorgd word.Dikwijls als je je papierwinkel gaat uitpluizen

kom je erachter dat je véél dubbel verzekerd bent.

• Mensen

Misschien wil de Moderator van dit prikbord de privacy- gevoelige gegevens verwijderen uit het bericht van Atienwouter.

• Mensen

Ben ik met je eens en daar komt nog bij dat een Dacia heel betrouwbaar is, de kans dat je gebruik moet maken van de Dacia Route Service is enorm klein. Zie:

http://dacia.startpagina.nl/prikbord/15165160/15174799/re-hoe-betrouwbaar-is-je-eigen-wagen-#msg-15174799

• RichardMCV

Ik heb al vele jaren geen ANWB-lidmaatschap meer. Van al die jaren kan ik heel wat hotelovernachtingen betalen mocht mijn Dacia een probleem geven….

Overigens nadert deze nu de 5 jaar; tot nu toe geen problemen.

De grootste reden waarom ik destijds de ANWB heb opgezegd is het feit dat je apart moet betalen voor woonplaats-service. In heel Europa bieden ze de helpende hand maar in je woonplaats mag je het zelf uitzoeken.

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• willem

Ik heb nog wel de wegenwachtservice gehouden, maar dan hoofdzakelijk voor de caravan.

Je kan nu eenmaal niet een losse aanhangerservice nemen zonder een vol lidmaatschap.

Ik wil niet het risico lopen, dat ze mijn Dikke Dustert wegslepen en de Caravan langs de weg laten staan.

Ik weet dat de kans enorm klein is dat mijn Dustert zijn baasje in de steek laat, maar het is wel prettiger vakantie vieren zo.

Op vakantie moet je nu eenmaal geen zorgen hebben, anders kan je net zo goed thuis blijven.

De anwb kost 1 volle tank per jaar, dus dat is wel te overzien, op vakantie kijk ik ook niet op een kilometer meer of minder.

Er zijn ook gekken die voor 200 euri (of meer) een dagrijverlichting op hun auto laten zetten, dat is pas nutteloze energie verspilling.

Dag betekend tenslotte dat het al licht is.

• atienwouter

Jullie hebben allemaal helemaal gelijk.