Ervaring met Dacia Duster 4x2 op gas van af fabriek

  • jan

    kan iemand mij zijn ervaringen geven over het rijden met de Duster 4x2 op gas van af de fabriek, en eventueel ook met caravan.

    mvg jan

  • Ger 52

    Geen ervaring van fabriekswege. Mijn Duster werd naderhand een hoogwaardige LPG voorzien via de dealer en loopt mee in de garantie. Deze is uitstekend. Ik hoop dat de versie af fabriek net zo goed is. verschil benzine/gas met een caravan heb ik nooit iets van gemerkt en ga er maar van uit dat met de fabrieksversie dit ook geen probleem zal zijn.

  • Martin en Richard de Goeij

    Hoi We dachten ergens gelezen te hebben dat bij een Dacia Duster 2x2 LPG fabriek af het toegestane aanhanger

    gewicht op de kenteken bewijzen verlaagd!!!! is naar 1100 kg ipv 1200 kg normaal.

    Dat lijkt mij erg belangrijk te weten als je een caravan wilt trekken met een Duster!

    Tevens als je www.caravantrekker.nl bekijkt en je vergelijkt bv onze hobby 400 sf 2010 achter de Duster 2x2 en achter de Logan MCV 1.6 16 V geeft deze site aan dat de STABILITEIT bij de Duster 2x2 met caravan veel slechter is dan die van de Logan met caravan! de stabiliteit neemt weer toe als je de Duster 4x4 neemt ipv de 2x2 .

    Succes met je keuze!

  • HenkM

    De MCV heeft een langere wielbasis dan de Duster, mogelijk hierdoor het verschil in stabiliteit met een last achter de trekhaak.

  • DerRudy

    Maximaal aanhanger gewicht is inderdaad verlaagd (bij de 4x2 met de af fabriek voorziende LPG installatie).

    Op de website dacia.nl niets terug te vinden(td), maar op de prijslijst die Renault publiceert wel (vreemde zaak:().

    zie onderstaande link:

    http://dl.dropbox.com/u/46979932/Maximaal%20trekgewicht%20Duster/Maximaal%20trekgewicht%20Duster.pdf

  • Martin en Richard de Goeij

    Henk niet alleen een langere wielbasis heeft de Logan MCV !! maar zeker ook een lager zwaartepunt ,dat geeft ook solo al meer stabiliteit!

    Dus Jan ….met caravan of een logan MCV met ook veel meer bergruimte (:D(maar minder status):S

    of een Duster 4x4 (tu)

  • DerRudy

    Ik zie die maximale kogeldruk van slechts 50 KG als een behoorlijke tekortkoming.

    In een ver verleden toen ik voor het eerst een Caravannetje had heb ik één keer met zo,n lage kogeldruk (proberen) te rijden.

    DAT had ik snel gezien, de combinatie raakte heeeel snel aan het zwabberen, kogeldruk toen heeeel snel verhoogd naar maximaal en het werd een totaal andere combinatie (veel stabieler).

    Sinds die ervaring rij ik ALTIJD rond met een combinatie waarbij de kogeldruk maximaal is, we hebben tenslotte ook niet voor niets hoogte verstelling voor de verlichting op het dashboard zitten.

  • JannesPostma

    Communicatie is blijkbaar niet hun sterkste punt..

    grt-Jannes