Kostelijk

• Mark L.

Kostelijk, op zijn zachts gezegd!

Op een paar dagen zijn er hier voor bijna 1300 euro's de deur uit gegaan aan kosten van de wagen.

Injectoren van de lpg, onderhoud samen met het vervangen van de koppeling en een paar toebehoren die er daar bij horen.

Ook volgend jaar mag ik mij aan een gepeperde rekening vervangen bij het onderhoud, dan moet ook de distributieriem te samen met de waterpomp worden vervangen.

Ook dan zou de rekening naar de 1000 euro's gaan, we kunnen weer gaan potten.

• DerRudy

Wauw Mark,

Wat was er aan de hand met de injectoren?

Is het LPG-filter wel op tijd vervangen 30.000,daarna 90.000 en daarna 150.000KM?

Ik weet niet waar je woont, maar voor het vervangen van de distributieriem ga ik niet naar de dealer maar naar onderstaande link:

http://www.autoservicebladel.nl/

Ben je voor een complete distributie (spanrollen/multiriem/distributieriem/waterpomp/koelvloeistof etc etc) klaar voor rond de € 550,- incl BTW en s.morgens brengen en na ca 3 uur zit je weer in je autootje.

mgr

Ruud

• Mark L.

LPG filter word hier jaarlijks (ongeveer om de 15000 kilometer) vervangen, daar lag het niet aan.

De oude injectoren gaven problemen bij het stationair draaien, de wagen liep dan onregelmatig en plofte uit de uitlaat.

De lpg inbouwer heeft er nu nieuwe ingezet die van veel betere kwaliteit zijn, speciaal voor dit type moter dat in mijn Dacia ligt, het verschil is nu goed voelbaar want de Dacia heeft nog nooit zo zuiver gedraaid op gas.

• Werner

Zo, dat is niet misselijk. Ik heb sinds een paar weken een Dacia met LPG gekocht. Ik hoop toch wel dat deze kosten

me bespaard blijven. Had hiervoor een Opel met ook leuke kosten, boordcomputer enz enz. Ging altijd naar dealer

tot ik in mijn woonplaats (Zoetermeer) een keer naar AutoserviceNieland ben

gegaan. Hele schappelijke prijzen en achteraf niet het gevoel dat je genaaid bent.

• DerRudy

Hallo Mark,

Nog een vraagje, is dit een andere LPG-installatie dan Eurogas?

Ik heb in het verleden ook LPG-installaties ingebouwd maar om de 15.000 KM het filter vervangen dat wordt wel een hele kostbare zaak.

Eurogas geeft aan om de 60.000 en Prins gaat nog een stapje verder en geeft aan om de 75.000 KM.

Waarom vraag ik dit: Eurogas maakt gebruik van Keihin injectoren en die horen toch eigenlijk wel 300.000 KM mee te gaan.

mgr.

Ruud

• Frits

Hallo Mark,

Kun je ook aangeven waarom de koppeling vervangen moest worden?

Ik heb zelf ook al de koppeling moeten vervangen door het stukgaan van de ontvangstcilinder van de koppeling waardoor de gehele koppeling versmeerd was met olie.

Heb zelf du 161000 KM gereden op gas zonder verdere problemen met de gasinstallatie

Frits

• Mark L.

LPG installatie is van BiGas, deze lpg filter moet eigenlijk om de 10000 kilometers vervangen worden maar ik mag het op jaarlijks houden en dan zit ik net tegen de 15000 kilometers aan.

De koppeling gaf problemen bij het vertrekken, deze greep dan niet goed aan wat vooral als de caravan werd getrokken enorme trillingen/gedaver (als ik het zo mag zeggen) opleverde.

Vooral als de koppeling al een paar keer belast is geweest (file,..) of ik moest de combinatie op een (lichte) helling in gang trekken had ik prijs.

• Martin en Richard de Goeij

Ik heb als prijsopgaaf bij de dealer 404 euro compleet distributie ex waterpomp dan komt er 200 bij dat is 604 euro totaal (ik kies natuurlijk voor totale vervanging inclusief de waterpomp!)

Voor dat matige verschil durf ik niet een ander mn distributie laten vervangen .

Wel komt er 215 euro grote beurt -57 euro bougies-28euro luchtfilter -30 euro interieur filter en airco reinigen 30 euro bij .

totaal 963 euro en dan moet ie er weer 120000 km tegen aan,voor ons de volgende 3 jaar.

Een hoop geld :Pmaar een nieuwe is veeeeeeel duurder. :):)