inhoud lpg tank duster

• jan

de caravan is incl. lading 1000kg dus dat is het probleem niet, maar er komen maar weinig reactie over hoe de duster 4X2 het doet met de caravan.

mvg jan

• Adriaan

Staat mij zo bij dat er een test met de 4x2 is geweest toch?

Daaruit bleek volgens mij dat m.n. de 4x2 versie niet de meest stabiele wegligging met aanhanger / caravan had (starre achteras?), i.t.t. de 4x4.

• Barrabas

Toch ook maar even opletten met dat overladen naar de auto.Voor den Duster 4x2 is het hoogst toegelaten sleepgewicht d.w.z. Max 1710 kg Duster(leeg+personen+BAGAGE) + Max 1200 kg Aanhanger(leeg+lading) = Maximum Totaal 2910 kg.

Voor de 4x4 is dat iets meer door de onafhankelijke wielophanging achter en dus rondom (McPhersons).

Duster 4x4 = Max 1800 kg(Duster) + Max 1500 kg (aanhanger) = 3300 kg max sleepgewicht (Duster 4x4 + aanhanger),juist gekeken op plaatje rechter voor portier,(B-stijl,onderkant links)

Bij Oom Polies op de mobiele weegbrug kan dat tot verrassende resultaten leiden.(Blik op de weg,Wegmisbruikers etc.)

p.s. Tenzij je natuurlijk Jacobse & Van Es heet met hun aanhangertje. :)

Maar eigenlijk ging het hier over de inhoud van een lpg tank.

• Martin en Richard de Goeij

Jan……………… Kijk eens op www. caravantrekker.nl Je kunt daar jou combinatie invoeren of jou caravan met de duster en daarbij ook met de logan mcv dan zul je inderdaad zien dat qua stabiliteit de duster 2 wiel drive slechter scoort op stabiliteit dan de mcv.

Maar met 4 aangedreven wielen doet ie t beter.

Verder lees je daar van alles over hoe de Duster het verder zal doen met jou caravan en ook waar je bv op moet letten bij rijden in de bergen, belading ,hoe die zal optrekken ,rijden op hoogte etc etc

Een interresante leerzame site!

• DerRudy

martje Schreef:

——————————————————-

> daar wij onze dacia stepway gaan inruilen voor een

> duster delsey op lpg.wie weet wat de inhoud van

> gastank is

Om antwoord te geven op de vraag wat is de inhoud van de Gastank zie onderstaande link:

http://www.autowereld.com/showroom/detail.asp?type=4156997&m=Dacia Duster 1.6 16v lpg ambiance 4x2

50 Liter volgens zeggen.

mgr

Ruud

• Morris

Ligt er aan welk merk gasinstallatie je er in laat zetten. Eurogas heeft eer kleinere tank dan de installatie die ik er in heb zitten (BRC). Ik kon namelijk zelf de tankinhoud kiezen en heb gelijk de grootste genomen. 70 liter bruto. In de praktijk gaat er 57 liter netto in.

• Adriaan

Eurogastank:

4x2 bruto 71 liter

4x4 bruto 63 liter

• jan

de vraag is wat is het aantal liter lpg die je kan tanken in gastank, bij levering vanaf de lpg installatie van af

de fabriek

mvg jan