Met de Lodgy er nu bij zal de verkoop van de MCV ongetwijfeld in mekaar stuiken, maar daar zullen ze bij Renault wel rekening mee gehouden hebben.
Als je voor omzeggens dezelfde prijs kunt kiezen tussen een Lodgy met “alles erop en eraan” en een MCV is de keuze vlug gemaakt. Ik zou zeker voor de Lodgy kiezen.
Maar wie vandaag de dag met een MCV rijd zie ik niet zo snel wisselen naar een Lodgy zoals er indertijd heftig werd gewisseld van een MCV naar Duster. Een Duster was een totaal andere wagen terwijl de Lodgy zich in hetzelfde segment bevind als de MCV.
Dat de verkoop geminderd is daar merk ik toch niet veel van (Belgiè).
Ik heb integendeel eerder het gevoel dat er de laatste tijd meer en meer Dacia's op de Belgische wegen rondtoeren. De MCV is een succes geweest, de Sandero is hier bijna onbestaande, de Stepway zie je links en rechts al eens rijden maar waar de MCV het merk Dacia terug deed opvallen is het de Duster geweest die Dacia uit het vakje “marginaal” heeft getrokken.
De eerste jaren van de MCV (en zeker van de Logan gewone auto) was Dacia een beetje een uitlachmerk maar de Duster heeft in z'n eentje de mentaliteit doen omslaan. Je kunt geen straat in-of uitrijden of er staat of rijd wel een Duster.
De MCV is ook hèèl goed vertegenwoordigd op de Belgische wegen maar de Duster is de absolute topper.
Mensen die vroeger in de rij stonden om te lachen met een Dacia staan nu fier naast hun Duster.