Detailing klei

• gregor

ben op zoek naar klei om de dacia weer heel schoon te krijgen van de buiten kant

om teer vlieg roes en anderre zooi er af te hallen

weet iemand een adres

• Avaka

Turtle wax?

• LED-Lightning

Deze?

http://www.lekocarhifi.nl/contents/nl/d183.html

Hier heb ik in het verleden al meerdere spullen gekocht, inclusief de klei. Goede winkel, en je kunt er ook heel goed telefonisch terecht voor vragen. Ze weten er zelf echt heel veel van!

• Louis Dörr

Een heel oud middeltje ‘echte boter’ even met een vingertop ‘inmasseren’ ± 30 minuten laten zitten en weg is de teer !

(Schijnt te maken te hebben met de ‘enzymen’ ?? :)-D

• Avaka

Een Dacia gaan kleien……… Pas maar op dat je (volgens sommigen) de te dunne lak er niet afschraapt.

• hans

Om teer makkelijk te verwijderen: neem een doekje giet daar wat DIESELOLIE op, even over de teerplekken wrijven en weg is de teer !!!!!!

• Avaka

Even serieus nu: dieselolie werkt inderdaad goed maar geeft zo'n smeerboel.

Beter is het gebruik van wasbenzine. Wasbenzine is een heel zacht oplosmiddel, tast kunststof en lak niet aan.

• Tazteam

Met kleien haal je alleen het vuil uit/van de lak.

Maar vooraf eerst goed wassen, dan kleien, en dan een goede wax erop.

Zelf ben ik helemaal weg van Meguiars, is niet goedkoop, maar super om mee te werken.

Binnenkort gaat onze Taz ook een volledige behandeling krijgen, is wel 2 dagen werk, maar een heel mooi resultaat, en is dan weer voor de complete zomer behandeld.

Wel blijven wassen gedurende de zomer, voor het allerbeste resultaat.

De meeste goede autoshops hebben dit wel op voorraad, maar let op: is niet goedkoop.

Klei en vloeistof, ca 22-24 euro

• RichardMCV

Mijn MCV is ook weer aan een klei-beurt toe.

Zoals Tazteam al aangeeft haal je alleen het vuil weg (als je er in slaagt om met het kleien door de lak te gaan dan ben je wel heeeeeeeeel fanatiek bezig geweest.

Wel ervoor zorgen dat je de klei af en toe even doorkneedt zodat het het vuil ook opneemt. En met vuil bedoel ik dan niet het modderbad waar je net doorheen bent gereden….

Eerst de auto grondig wassen is het devies. Doorloop je de benodigde stappen op de juiste volgorde dan krijg je een heel gladde lak die dan gedurende lange tijd

makkelijk te onderhouden is. Op de gladde lak blijft dan veel minder makkelijk vuil hechten. Na gebruik van de klei berg ik deze altijd op in een luchtdicht af te sluiten doosje. Immers, voorlopig zul je deze niet weer nodig hebben maar de klei is te duur om weg te gooien…

Met vriendelijke groet,

Richard, www.daciamodellen.nl

• LED-Lightning

en dan heb ik nog een heel goeie tip voor het kleien van de auto: gebruik nooit, maar dan ook nooit, een stuk klei wat je op de grond hebt laten vallen! Dan zou de lak wel eens grondiger ‘schoon’ kunnen worden dan beoogd…