ben op zoek naar klei om de dacia weer heel schoon te krijgen van de buiten kant
om teer vlieg roes en anderre zooi er af te hallen
weet iemand een adres
Met kleien haal je alleen het vuil uit/van de lak.
Maar vooraf eerst goed wassen, dan kleien, en dan een goede wax erop.
Zelf ben ik helemaal weg van Meguiars, is niet goedkoop, maar super om mee te werken.
Binnenkort gaat onze Taz ook een volledige behandeling krijgen, is wel 2 dagen werk, maar een heel mooi resultaat, en is dan weer voor de complete zomer behandeld.
Wel blijven wassen gedurende de zomer, voor het allerbeste resultaat.
De meeste goede autoshops hebben dit wel op voorraad, maar let op: is niet goedkoop.
Klei en vloeistof, ca 22-24 euro
Mijn MCV is ook weer aan een klei-beurt toe.
Zoals Tazteam al aangeeft haal je alleen het vuil weg (als je er in slaagt om met het kleien door de lak te gaan dan ben je wel heeeeeeeeel fanatiek bezig geweest.
Wel ervoor zorgen dat je de klei af en toe even doorkneedt zodat het het vuil ook opneemt. En met vuil bedoel ik dan niet het modderbad waar je net doorheen bent gereden….
Eerst de auto grondig wassen is het devies. Doorloop je de benodigde stappen op de juiste volgorde dan krijg je een heel gladde lak die dan gedurende lange tijd
makkelijk te onderhouden is. Op de gladde lak blijft dan veel minder makkelijk vuil hechten. Na gebruik van de klei berg ik deze altijd op in een luchtdicht af te sluiten doosje. Immers, voorlopig zul je deze niet weer nodig hebben maar de klei is te duur om weg te gooien…
Met vriendelijke groet,
Richard, www.daciamodellen.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?