Hierbij een tip om het zg Roestduiveltje tot stoppen te brengen:
Het viel me (ik geloof als enigste, ik heb het nog proberen aan te dragen maar kreeg geen enkele reactie) op in de 100.000 KM duurtest (MCV diesel) dat zich in de voor-schermen nogal veel zand/modder verzamelt in het diepste punt.
De zg plastic beschermkappen (in de voor-schermen) sluiten namelijk deze voor-schermen niet helemaal af.
Er blijven kiertjes zichtbaar en omdat je band de rommel van de straat met kracht tegen deze plastic beschermkappen ‘gooit’ zal er ook rommel door deze kieren achter de voor-schermen terechtkomen en zich onderin gaan verzamelen.
Dit is toch een puntje van aandacht, als de zaak daar nat is dan zal het weken zo niet maanden nat blijven door deze rommel.
Dat is toch vragen om roest problemen op deze schermen, vaak zie je dit effect terug op auto,s van pak hem beet een jaar of 8.
Dan is het vaak al te laat en zal het hele scherm vervangen moeten worden, en ook met wat spuitwerk zal dit aardig in ‘de papieren gaan lopen’.
Het was vandaag goed weer, dus heb ik de zaak eens goed bekeken het is simpel op te lossen door een tuinslang (past precies) in de voor-schermen te houden en hierbij de kraan vol open te zetten.
Zoals de foto,s laten zien kwam er een partij rotzooi uit (mijn MCV is overigens bijna 4 jaar) dus het is zeker geen overbodige luxe om dit zelf ook eens op deze manier uit te voeren.
Voor alle duidelijkheid heb ik op onderstaande link een aantal foto,s neergezet (de kwaliteit is niet geweldig; valt niet mee een camera en een tuinslang vasthouden).
https://www.dropbox.com/gallery/46979932/1/Binnenscherm%20MCV%20reinigen?h=8d64d2
mgr.
Ruud
De beschrijving vandaag 27-3-2012 aangepast, was misschien niet helemaal duidelijk.