roest duster

• jasper

het was zover en ging eindelijk vandaag mijn parkeersensors steken en bij het afhalen van de bumper zag ik 2 tamelijke grote roest vlekken op mijn chassie het was langs alle 2 de kanten juist op de zelfde plaats nu mijn duster nog maar een jaar oud is en binnen 2 weken toch binnen moet gingen zij hier ook direct naar kijken en wat ze er aan zouden kunnen doen maar zou elke duster rijder aan raden om zijn achter bumper er eens aftehalen want het is een plaats onder debumper waar het water blift staan en waar de bumper juist op de frame drukt en schuur plekken geeft waardoor er roest onstaat groeten jasper

ps zijn er hier die hier nog last van hebben

• DerRudy

Goede tip, dit zijn zeker belangrijke aandachtspuntjes.

Deze problemen (het contact hebben van plastic delen tov het lakwerk) komen overigens in de beste families voor.

Ik kom (zullen we maar zeggen) uit een Volvo familie, er daar werd bij bv schade herstellingen het plaatwerk nauwgezet gecontroleerd op roest vorming.

Daar werden dit soort dingen direct doorgegeven aan de ‘grote broer’ (Zweden) en vaak zag je een aanpassing komen in zowel de productie-lijn als een oplossing in een service bulletin.

Deze oplossingen waren soms heel simpel, een kunststof ringetje (om afstand te houden) en een kit randje en voila ‘job done’.

Maar blijf vooral scherp voor dit soort dingen en houd ons zeker op de hoogte.

Mgr.

Ruud

• bvh079

Kun je misschien een foto maken van de plekken???

• jasper

bvh079 Schreef:

——————————————————-

> Kun je misschien een foto maken van de plekken???

Het probleem is dat mijn bumper er al terug ophangt en deze niet graag er teveel afhaal want dan worden de ophang punten slechter en slechter en komt na een tijd het stuk los te zitten maar zal wel eens een foto posten met een aanduiding waar dit zich juist bevindt

• bvh079

Ik ben ook enkele roestplekjes tegengekomen op de Duster en ik hoor graag van anderen of zij ze zijn tegengekomen???

• Avaka

Vertel er dan even bij wáár je die plekjes hebt gezien en nog beter plaats er een foto van.

Op mijn MCV ben ik ooit 1 roestplekje tegen gekomen! Dat was achter de benzine klep. Eén van de schroefjes waarmee de vulpijp vast zit had een tikje lak weg geschraapt.

Op dat plekje achter die schroef zat een beetje roest. Oplossing: schroefje los, roest weggehaald, beetje lak erop en terwijl de lak nog nat is het schroefje weer vast gedraaid.

Toevallig onlangs nog een vriend laten kijken naar de algemene zwakke plekken die elke auto heeft en er is bij mijn 5 jaar oude MCV geen enkel spatje roest te vinden.

Wat ik bedoel te zeggen is dat roest nog geen probleem hoeft te zijn en dat er vaak ‘overdreven’ gereageerd wordt op roest op een Dacia. Terwijl elk automerk zijn roestplekjes heeft.

Ik heb nog steeds geen meldingen gezien van doorgeroest plaatwerk (dan heb je echt een probleem) of rottende dragende delen (dan heb je een nog veel groter probleem).

Ter vergelijking: Toon mij een 5 jaar oude en roestloze Ford Ka, Ford Focus, Opel Astra en nog meer varianten op de ‘goede’ merken.

Jawel, het onderhand beruchte flesje wijn staat voor je klaar…….. :)

• bvh079

De roest zit op de achterportieren (allemaal spikkeltjes, die gaan weg als ik met mijn nagel eroverheen ga), in de deurpost van een van de achterportieren en op de achterklep.

Het is allemaal maar klein, maar ik vind dat dit niet moet kunnen op een auto van net een jaar oud.

• bvh079

Dit zijn overigens plekken die ik ben tegengekomen, ik ben verder niet op zoek geweest naar meer, maar ik twijfel er niet aan dat ze er zitten.

De bodem heb ik toen we hem een week hadden schoongemaakt en volledig getectyleerd, dus daar zit het voorlopig wel goed met de roest.

• Avaka

Dit is wel degelijk iets om zsm te melden bij je dealer. Je hebt lak garantie (meen 3 jaar?). Die spikkeltjes aan de binnenkant van de achterportier zou instap schade kunnen zijn maar dan nog. Ik heb ook van die instapschade plekjes waar de lak beschadigd is maar zelfs daar geen roest. Dat plekje in de deurpost lijkt mij sowieso niet goed.

Zo snel mogelijk naar je dealer!

• atienwouter

Hallo allemaal.

Ik heb net mijn dustertje kritisch onderzocht, ook onder motorkap en spatborden en ook achter de bumper

maar geen plekje te vinden.

18 februari wordt Bertha twee jaar, er wij zijn nog steeds zeer tevreden en peinzen er niet over om haar weg te doen.

Het enige probleem vinden wij het vermogen van de motor, maar daar is mee te leven.