Ik heb dezelfde voor een logan , krijg die bevestigings klemmetjes niet echt makkelijk tussen de ramen ?
Had je daar ook last van .?
En bij de achterramen zouden geen klemmetjes horen .
jacqueline
@jacqueline
De set voor de Logan MCV van Sonniboy is alleen precies passend bij de 5 persoons versie van de MCV.
Dat is dus de versie zonder uitstelbare achter-zij-ramen.
Bij de 7-persoonsversie zitten de uitstelmechanismen in de weg.
Ook ontbreken de juiste hoeveelheden klemmetjes in de set voor de MCV.
Vraag aan de leverancier om extra klemmetjes toe te sturen (deed mijn leverancier snel en gratis).
Gebruik voor de ramen achter de B-stijl (2e zitrij) de grote klemmen.
Daar past alles perfect. De klemmen moeten onder het raamrubber vastgezet worden. Volg de bijgeleverde handleiding.
Gebruik voor de grote achterdeur 2 grote klemmen. Het grote scherm past dan perfect.
Gebruik voor de kleine achterdeur 2 grote klemmen (die zul je waarschijnlijk moeten bijbestellen).
Het scherm is iets te klein voor het kleine raampje. De klemmen vallen te gemakkelijk op de grond.
Klem daarom met een tang (bijv. waterpomptang) de grote klemmen boven en onder aan het scherm vast aan het scherm (knijp de opening dicht om de rand van het scherm).
Plaats vervolgens het scherm voor het kleine achterruitje.
Gebruik de kleine klemmen bij de achterzijruiten (achter de C-stijl, bij de 3e zitrij).
Plaats de kleine klemmen om de onderkant van het scherm en steek het uitstekende lipje achter het plastic bij de ruit.
Druk daarna het scherm klem aan de bovenkant.
In totaal gebruikte ik:
2 grote klemmen voor B-stijl-raam links
idem rechts
2 grote klemmen grote achterruit in deur
idem voor kleine ruit in kleine deur
2 kleine klemmen voor C-stijl-raam links
idem rechts
In totaal dus:
8 grote klemmen
4 kleine klemmen
Ronald, bedankt voor de tip.
Ik heb ze inmiddels ook in mijn MCV zitten, kreeg ook voor de achterdeurtjes speciale plak beugeltjes nagestuurd.
Ben zeer tevreden over de kwaliteit en pasvorm; mijn kinderen rijden inmiddels ook rond met de Sonniboys.
Tja, die rijden in wat gangbare auto,s zullen we maar zeggen, daar paste alles in één keer (zonder extra beugeltjes).(
mvgr.
Ruud
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?