2DIN Radio Touchscreen Navigation Duster

• Ger213

Gevonden op het net.

Nu verkrijgbaar voor Dacia Duster, Sandero en Logan modellen een 2 Din Autoradio met navigatie inbouw in Dashboard.

Link naar webshop

• HenkM

Gaat waarschijnlijk in de Lodgy passen (en mogelijke upgrades van huidige modellen) maar in de huidige (niet Lodgy) modellen is het geen kwestie van plug en play.

• Adriaan

Oei!! Dit ziet er wel héél leuk uit! Ik ben benieuwd naar de compatabiliteit met mijn Duster. Staat bij dat er een aangepast dashboardframe bij zit, maar ik neem idd aan dat er nog wel meer gemodificeerd moet worden.

Zodra dat wat duidelijker is en mogelijk, zou ik aanschaf overwegen.

• RichardMCV

Ik zou oppassen met het bestellen van deze 2 din radio. Hoogst waarschijnlijk gaat deze namelijk NIET passen.

De huidige Dacia's (hier in Europa) hebben een inbouwruimte voor een 1 din radio. Dit betekent dat er achter het middenpaneel dan ook standaard geen ruimte is voor een 2 din radio. Ik kan het weten aangezien ik WEL een 2 din radio in mijn MCV heb. Maar hiervoor heb ik wel mijn middenconsole moeten verbouwen. Er zijn echter al wel Renault-versies van de Duster en de Sandero bekend waarin af fabriek wel een 2 din systeem past.

Ook in de Lodgy zal deze niet zomaar passen. Hierin is weliswaar ruimte voor een 2din systeem maar alleen bij de basis-versie van de Lodgy (waarin dus geen radio is gemonteerd) heb je een paneel waarin een rechthoekige opening voorhanden is voor bijvoorbeeld de radio uit de reclame.

De luxere Lodgy heeft een middenpaneel waarin rondingen zijn aangebracht die de omranding van de radio volgt. En deze omranding is niet gelijk aan de standaard maat van een aftermarket 2 din radio.

Er is bij de advertentie een foto geleverd van een middenpaneel van de Duster. Dit is een aangepast paneel. Normaal gesproken heb je bij de Duster ook een waarschuwingslampje

voor de gordel direct onder de radio zitten. In de aangepaste versie is dit niet meer aanwezig!

Bij het plaatsen van een 1 din radio heb je ook een 1 din schacht waarin deze geplaatst is. Deze schacht is 1 geheel met het dashboard. Om dus een 2 din te kunnen plaatsen zul je deze schacht moeten verwijderen. Daarna moeten er steunpunten worden aangebracht om de 2 din te ondersteunen.

kijk maar eens hier:

foto's van achter het middenpaneel

Met vriendelijke groet,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Adriaan

Ik heb ze een mail gestuurd. Ze zeggen dat de radio met het aangepaste paneel gewoon gaat passen met het aangepaste paneel. Ik heb daar, gezien jullie reakties mijn bedenkingen over, maar ben wel nieuwsgierig hoe het er daadwerkelijk achter het paneel van mijn Duster uitziet.

Het waarschuwingslampje kan mij niets schelen. Van mij part ligt die los achter het paneel.

• RichardMCV

Ook ik heb er een mail aangewaagd met daarin de link naar de aanpassingen die ik zelf heb moeten maken

om een 2 DIN passend te krijgen.

In de mail die ik vervolgens kreeg stond het volgende:

“natuurlijk moeten er sommige modificaties worden uitgevoerd om het navigatiesysteem te laten passen in het dashboard”.

Oftewel: alleen het verwisselen van het frontje is, zoals ik al aangaf, niet voldoende….

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl

• Adriaan

Dacht ik al. Ik heb geen zin om te gaan breken of zagen achter het dashboard.

Is er voor de Duster ook een versie met rechte knoppen en uitsparing bovenaan voor de gordelindicator?

De site van de radio heeft volgens mij alleen eentje zonder die uitsparing.

ACV heeft zo te zien alleen die met scheven knoppen.

• alex_ander

Op de volgende link verkopen ze de radio incl. inbouw (als ik het goed begrijp), moet je wel een stukje rijden.

navigatie audiosources

hier zie je de foto's van inbouw.

foto

Zou toch mooi zijn als een inbouw bedrijf in Nederland dit op zou pakken.

• Dacioot

En dat voor 367,20 euro, inclusief frame en vakkundige installatie! Bij de site shopdacia.com kost de radio (mag je dit nog gewoon ‘radio’ noemen?) zonder inbouw 429,90 euro!

Hier is nog een site met een paar foto's: voor MCV phase2 en Duster, en nog wat foto's.

• Werner46

Een alternatief is altijd nog een één din autoradio met klapscherm. Werkt perfect in mijn MCV. Ikzelf heb hem zonder navi maar zit verder alles op,,: divx, dvd, sdcard, USB, iPod besturing. Enz