Dacia Logan 1.4 MPI LPG 180.000 km gepasseerd !!

  • vleutmans

    Het is zover, mijn Dacia Logan 1.4 MPI (LPG G3) is de 180.000km gepasseerd !!!

    Overmorgen krijgt de auto een klein beurtje (+kleppen stellen uiteraard) en met wat geluk zien we over een maandje of drie de 190.000km posting op dit prikbord.

    Gr.

    Michel

  • koekoek

    Hallo Vleutmans

    Leuk en verstandig om lang met een dacia te rijden .

    Toch een paar vragen , wil je iets meer vertellen over de historie van de logan.

    B.V ben jij eerste eigenaar / abnormale reparatie kosten / conditie van je wagen nu etc.

    Groet Dirk

  • vleutmans

    Hoi Dirk,

    Ik ben de eerste eigenaar.

    De auto is aangeschaft/in gebruik genomen eind augustus 2006 , LPG afgeleverd door dealer.

    Ergens in de buurt van 60.000 km lekte de waterpomp een beetje. Deze is binnen garantie vervangen, incl. gratis distr, riem (dankjewel dealer in Nuenen).

    Kosten die ik heb gemaakt:

    - De auto krijgt iedere 15.000 km een beurt (om en om groot/klein) ivm. kleppen stellen. Kleppen stellen = 25 euro bovenop de standaard prijs van een beurtje.

    - Distributieriem bij 150.000 vervangen (de eerste was gratis bij 60.000 vervangen)

    - Gas tanken bij de pomp uiteraard

    - Benzine tanken om te starten en die eerste 500 meter op benzine.

    - voorbanden vervangen bij 75.000 en 150.000 ongeveer, achterbanden bij 150.000 vervangen ongeveer.

    - ruitensproeier vloeistof bijvullen (duur spul he)

    - Flashlube bijvullen af en toe 1:1000 verhouding met brandstof (kleppen bescherming voor LPG) (1 liter op 1000 liter LPG).

    - K&N open luchtfilter gemonteerd

    Mankementen aan de auto:

    - knipperlicht automatisch uitschakeling na bocht werkt niet goed meer na bocht naar links (mechanisch mankementje).

    Met vr. groet

    Michel

  • vleutmans

    Hoi Dirk,

    bijna vergeten, het brandstofverbruik op LPG ligt gemiddeld op 1:12.5 (1 liter LPG = 12.5 KM)

    Gr.

    Michel

  • koekoek

    Hoi Michel

    Hoe is het mogelijk 1 ton en 80000 km zonder versleten wiellagers / uitlaat / homokinische koppelingen / koppeling versnellingsbak / en andere storingen welke andere zogenaamde gerenomeerde merken het laten afweten vaak al na zo'n 80000 .

    Je ziet maar goedkoop is niet altijd duurkoop , op naar de 200 000.

    Groet Dirk

  • mcvjournaal

    Kijk dat bedoelen we nu met betrouwbaar.

    Heb ik met mijn Dacia Logan MCV 1.4 MPI nog 140.000 probleemloze kilometers voor de boeg… (tu)

    Moet ik natuurlijk wel 100+ worden…. :D

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • RichardMCV

    Zakelijk rijd ik in een Vito; deze gaat komende week de 200.000 km passeren. Deze Vito heb ik zelf nieuw in ontvangst genomen. De 1e set remblokken zijn bij 100.000 km vervangen net als de banden. daarnaast 1x de ruitenwissers vervangen en het expansievaatje van de koelvloeistof. Verder geen problemen.

    Mijn Logan MCV is de 75.000 km gepasseerd, tot nu toe ook zonder problemen.

    Wiellagers gaan normaal niet zomaar kapot; homokinetische koppelingen ook niet tenzij de hoes scheurt en er vuil in komt. Uitlaten slijten meer bij stilstand dan bij gebruik (de Vito heeft nog steeds de originele uitlaat). Als je de koppeling juist gebruikt dan heeft deze niet zoveel te lijden.

    Overigens geldt nog steeds dat het mogelijk is dat er een slechte serie van een bepaald produkt is geproduceerd (zoals de bobines van de Clio van mijn vrouw. alle 4 bobines zijn vervangen); daarnaast kun je ook gewoon een keer pech hebben….

    Met vriendelijke groet,

    Richard, www.daciamodellen.nl