Car service

• Mensen

Een vraag: heeft iemand ervaring met een Bosch car service garage en met name het onderhoudsplan? Wij komen uit op een maandbedrag van 19.5€ met onze Sandero. Is dit veel voordeliger dan bij de gemiddelde dealer

Zie:

http://autoonderhoudsplan.nl

Ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden..

• jan de Vries

Vorige auto was een Skoda Fabia die is 10 jaar in onderhoud geweest bij Bosch car service heel erg fijn de mijne , geen idee of dat overal zo is maar ik zit nog vast aan garantie van mijn Dacia toch? Waar haal je deze info vandaan? mag ik site of info?

• Mensen

De site had ik toch in het bericht geplaatst?

Zie hier de info over de fabrieksgarantie:

http://autoonderhoudsplan.nl/garantie

• peter stupers

Ik heb onze Duster ook bij niet-merkendealer gekocht (nieuw).Heb nu dus gewoon de 3 jaar Dacia garantie en straks moet ik ook mijn beurten bij deze

garage laten doen,ga dan over op Bosch-care service,krijg dan voor € 35,– per jaar europa assistence.Ik ga niet een maandelijks onderhouds-contract aan.

Zie wel wat de beurten kosten,ik rijd amper 12000 km per jaar,ik denk dat ik dat zelfs nog niet haal.

• peter.h

let altijd op met het laten onderhouden van je daas binnen de garantie periode bij een niet dacia garage.

als je gebruik wilt maken van de fabrieks garantie, vraagt dacia-nederland`al je onderhoudsfacturen op.

klopt er maar één ding niet, bv verkeerd oliefilter, of niet vervangen wordt de claim direct afgewezen.

ook letten ze op de onderhouds interval 15.000 controlebeurt 30.000 klein onderhoud en binnen de gestelde periode.

neem aan, ze hebben juristen in dienst en vinden altijd wat.

de controle en onderhoudsbeurten zijn bij dacia niet duur. ik heb diverse andere merken gereden, die wisten er wat van.

vw, citroen renault

na je 3 jaar of 100.000 km. geeft dacia`geen coulance wat renault wel doet.

dus dan ben je “vrij” om te kiezen.

groet uit alphen,

peter en margot.

• Mensen

Bedankt voor de heldere uitleg cq waarschuwing wat de consequentie van car service kan zijn. Voorlopig blijven we onze daas onderhouden bij de dealer.

• peter.h

wat assistentie betreft: bij een nieuwe dacia heb je 3 jaar recht op dacia-routeservice in heel europa!

let wel op: er zit geen vervangend vervoer bij. dat kun je zelf regelen, wij hebben dat via de anwb gedaan ook met aanhangwagen supplement.

het is ook lastig, sommige zaken heb je deels dubbel verzekerd en dus betaald.

tel daciarouteservice 0900-99 8700 (0.10 cent per minuut)

tel daciarouteservice 0031-20-592 97 33

vanuit het buitenland

groet,

peter en margot.

• Mensen

Bedankt voor de info, maar het telefoonnummer klopt volgens mij niet helemaal.

tel daciarouteservice 0900-99 8700 is

0900-999 8700

Wij hebben vijf jaar fabrieksgarantie, heb je dan ook automatisch vijf jaar Dacia routeservice ipv drie jaar?

• remcora

De service gaat gewoon mee naar 5 jaar. Overigens zijn mijn ervaringen niet zo goed. Ik heb daarom mijn anwb gewoon aangehouden. Die helpen je onderweg en brengen je zonodig naar huis.

In mijn geval was dat de uitkomst.