onstabile benzine meter

• rienus

Hallo daciasten,

ik heb de laaste tijd last dat mijn benzine meter niet goed aangeeft

van mijn duster.

Zijn er onder jullie ook nog klachten daar over .

Tank vol gedaan 200 km gereden dan zie je dat hij het goed aan geeft dus zakt.

De volgen de dag staad hij weer helemaal boven vol?

Ik hoor graag jullie bevinding.

Gr Rienus

• EricNL

hoi Rienus,

Wij hebben ook problemen gehad met de meterstand. Dit ontstond na het tanken met de 2e sleutel (voor de tankdop los te draaien) terwijl de eerste sleutel op contact stond zodat de radio aan bleef voor degene die in de auto wachtte. Bij de garage is de meter gekalibreerd. Ze hebben de tank gevuld en (denk ik) doorgegeven aan het instrument dat dit de ‘vol’ stand is. Nu tank ik steeds met contact uit en hebben dit probleem niet meer gehad. In ons geval gaf de meter bij een volle tank maar 2streepjes weer.

succes, laat ajb even weten als het opgelost is…

• Tom

Ik zou even langsgaan bij de dealer en vragen naar een terugroepactie. De auto van mijn vader heeft bij de onderhoudsbeurt namelijk een nieuw dashboard gekregen (ik bedoel dan de hele klokkenwinkel), specifiek om dat probleem op te lossen. Hij had er soms ook last van, maar had het nog niet gemeld aan de garage. Hij moet nu nog terug binnen wanneer de tank leeg is om een nieuwe vlotter te monteren in de dieseltank. Dit alles is gedaan op verzoek van Renault België, maar zonder dat de auto er voor binnengeroepen wordt, dus gewoon bij een onderhoud.

Overigens was het probleem met het nieuwe dash dadelijk opgelost. Er is dus een probleem waarvan ze op de hoogte zijn, anders doen ze zoiets niet.

• rienus

Hallo,

ik zal nog even laten weten hoe het is afgelopen met mijn benzine meter.

De garage heetf de flotter in de tank vervangen, na wat proef kilometers en een paar keer te hebben getankt werkt het weer prima.

Met aan dank aan garage Kempenaar Alphen aan den Rijn.

Rienus,

• Zwad

Tom, begrijp ik goed dat jou vader een bericht heeft gekregen van Renault België om het dashbord van zijn wagen te laten vervangen, z o n d e r dat hij melding heeft gemaakt van het oncorrect werken van zijn brandstofmeter ? Hoe was Renault België op de hoogte van het probleem met de brandstofmeter ?

Kan je ook melden welke wagen jou vader heeft (4x4, benzine, diesel) en eventueel ook de referentie van de terugroepaktie van Renault België mededelen.

Ik heb ook problemen met een onjuiste en zeer willekeurige weergave van het brandstofpeil in de brandstoftank, doch ik heb ook nog niets gemeld in de garage omdat ik op het Franse Dusterforum (www.dusterteam.com) van verschillende leden heb gelezen dat Renault France hoegnaamd niets doet aan het probleem.

Alvast bedankt en vr. gr.

Zwad

• Tom

Mijn vader rijdt met een 110 pk dci 4x4.

Hij heeft de wagen gewoon binnengebracht voor een onderhoud en toen hij hem terug ging ophalen heeft men hem verteld dat het hele dashboard (de klokken) vervangen waren en dat ook de vlotter nog moest vervangen worden. Dit alles op vraag van Renault en om het probleem met de wisselende weergave van de tankinhoud te verhelpen. Mijn vader had hier niets van gemeld. Hij heeft ook een officieel attest van de vervanging van de klokken gekregen, aangezien de kilometerteller weer mooi 0km aangaf.

• Barrabas

Wat ik wel heb is dat bij warm weer zoals gisteren er een voor mij althans ontzettende druk staat op die benzinetank,Duster 4x4 benzine.Daardoor de benzinemeter en boordpc compleet tilt slaat,bij volle bak volledig leeg aangeeft.Benzine vuldop losgeschroefd en daar kwam een druk vanaf om je banden/auto mee op te blazen,letterlijk en figuurlijk.Even gewacht,kontakt op en benzinemeter en boordpc weer normaal.Ontluchting benzinetank ???

• mcvjournaal

Onluchtingskanaal in de benzinedop verstopt ?

Even controleren en goed reinigen van de benzinedop wil wel eens helpen.

Succes,

Herke

http://mcvjournaal.punt.nl/

• Avaka

Ja, dat is de ontluchting.

Als deze ontluchting dicht zit kan zelfs je motor afslaan omdat door de ontstane onderdruk de brandstofpomp niet voldoende brandstof op kan pompen.

Dit moet je echt even (laten) repareren.

• DerRudy

Precies een bezoekje aan de garage is de juiste weg; onze Benzine daasjes zijn namelijk uitgerust met een enorm koolfilter (alles voor het milieu) de Benzinetank ontlucht rechtstreeks via dit filter.

Een magneet klep wordt door de computer bedient om de dampen die door het koolstoffilter zijn opgenomen weer terug te voeren naar de motor.

Deze magneetklep wil nog wel eens blijven plakken, maar dat zou eenvoudig uit te lezen (opgeslagen foutcode) zijn.

Op zich is de diagnose met wat simpel ‘Boerenverstand’ ook vast te stellen; als er een sissend geluid (vacuüm) optreedt bij verwijderen van de Benzinedop is er sprake van een probleem.