Dacia Duster 1.5dci 4x4 ani

• Hj

Regelmatig kom ik op dit forum. En regelmatig zie ik kleine of grotere opmerkingen over de Dacia modellen. Steeds let ik ik op of ik ook iets merk en kan posten.

Mooi niet ik heb de Duster nu bijna 3 maand. Vorige week ben ik de 10.000 km gepasseerd en heb geen enkele klacht of wat dan ook. De Duster rijdt lekker heeft geen rammeltjes of wat dan ook.

Kortom een heerlijke auto en zoals het nu gaat zie ik de komende kilometers met vertrouwen tegemoet.

• Adriaan

Hoi, fijn om te lezen dat de Duster je zo goed bevalt. Ik heb de mijne (1.6 16v g3 4x4 An.) vanaf begin februari. De teller staat op 8600 km. Geen enkele rammel, motor loopt erg lekker, mooi verbruik op gas van 1:10, motor is tot 130 km/u zeer stil en daarna ook binnen de irritatiegrenzen. Ik ben tot op heden dan ook zeer tevreden.

Toch 1 dingetje wat mij opgevallen is..

Als ik een scherpe bocht maak dringt een scherpe geur van ruitensproeiervloeistof het interieur binnen. Deze heeft gelukkig een frisse geur, maar met de antivries erin was het bijkans ondraaglijk. Enig idee wat de oorzaak ervan zou kunnen zijn? Het dopje zit er goed op;)

• Morris

Ik ben een van de eerste Duster rijders. Mijn Duster - een 1.6 2x4 Laureate- rij ik al sinds 4 juli 2010. Hij nadert de 2 jaar alweer. Hij bevalt mij uitstekend. De eerste 10.000 km op benzine en sinds een klein jaartje op LPG. Het verbruik schommelt tusen de 1:10 en 1:11. Ik vind dit hele mooie waardes gerelateerd aan het frontaal oppervlak van de auto. Op benzine zat het verbruik ongeveer op 1: 12,5 km/l.

De Duster bevalt mij uitstekend. Hij is natuurlijk niet te vergelijken met een Porsche Cayenne of iets dergelijks, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding helemaal top!

NB. Adriaan, doe je het ruitensproeier-reservoir niet te vol? Zit er niet ergens een aansluiting los?

• nico

Hallo,

Ook ik ben erg tevreden met de duster 1.6 4x2 laureate, rij er nu 3/4 jaar in, net de 15.000 servicebeurt gehad.

Haal nu gemiddeld 1:12 met voornamelijk korte ritjes.

Een kosmetisch probleempje gehad, na het monteren van de trekhaak hadden ze de bumper niet goed terug gezet.

Dat van de ruitensproeier vloeistof heb ik ook regelmatig, maar hoef er niet hard de bocht voor door, als hij half op de stoep staat ruik ik het ook bij het wegrijden.