Optioneel volwaardig reservewiel Duster

• Zwad

Op mijn optioneel volwaardig reservewiel van mijn Dusty 4x4 hangt een zelfklever met vermelding “Max. 80 km/h”.

Dit verbaast mij een beetje omdat ik dacht dat een snelheidsbeperking enkel van toepassing is bij de zogenaamde “meelopertjes”, m.a.w. de niet-volwaardige reservewieltjes.

Heeft deze snelheidsbeperking iets te maken met de velg ? De reserveband ligt nl. op een gewone stalen velg, terwijl de 4 andere velgen “luxe” stalen velgen zijn.

Of is het gewoon een responsabiliseringsindekking van RENAULT en moet men met deze zelfklever geen rekening houden bij het gebruik van het reservewiel ?

Weet iemand een antwoord op deze vragen ?

Nog een vr. gr. en prettig week-end.

Zwad

• DerRudy

@Zwad,

Je maakt ons nieuwgierig, misschien kan je een foto maken.

Kijk anders even op onderstaande link naar de Snelheid-codering van deze band:

http://dl.dropbox.com/u/46979932/Autoband_onder_de_loep.pdf

mgr.

Ruud

• Zwad

@DerRudy,

Ik wil graag een foto maken, doch ik zou niet weten hoe ik deze foto op de site kan krijgen.

Maar het is eenvoudig : de ban die op het reservewiel ligt is identiek aan de vier banden die op de Dusty liggen, nl. Continental Crosscontact M+S 215/65R16 98H. Op de zwart-metalen velg van het reservewiel is een ronde, witte zelfklever geplakt met de zwarte letters : “Max. 80 km/h”. De diameter van deze zelfklever is 5 cm en hij is geplakt op de buitenzijde van de velg.

Alvast bedankt voor de interessante hyperlink.

Gr.

Zwad

• LED-Lightning

Je kunt foto's eventueel uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com (daar zit een applicatie op waarmee je dit heel eenvoudig kunt doen), bij de foto komen dan meteen verschillende links die je gewoon kunt kopiëren en hier in het forum kunt plakken, en dan wordt netjes de foto getoond

Suc6!

• bvh079

Ik heb even op ons reservewiel gekeken. Niets van een sticker te bekennen!

• Zwad

http://i50.tinypic.com/30c10td.jpg

Hopelijk is het mij gelukt met voorgaande link de foto te kopiëren.

• LED-Lightning

Gelukt dus! (tu)

• bvh079

Hmm vreemd, het is volgens mij gewoon een volwaardig wiel als in je kan er gewoon mee rijden. Wij hebben overigens wel Michelins onder de auto, maar het lijkt me niet dat dit uitmaakt.

• DerRudy

Ik denk dat die sticker door een roemeense grappenmaker (of had een zwaar weekend gehad:)-D) op je velg is geplakt.

Je band heeft een Snelheidindex (de letter H) van max 210 KM/UUR en een draagvermogen van 98 = 750 KG, dus een perfecte band voor je Daas.

mgr.

Ruud

• Zwad

Aan allen die gereageerd hebben op mijn vraag : hartelijk bedankt.

Vr.gr.

Zwad