tanken

• jasper

heb zelf de 1.6 16v benzine 4x4 heb er nog nooit last van gehad maar ik weet dat het een kwaal is bij meerdere merken en wagens het heeft met de ontluchting van de tank te maken als het lucht er niet snel genoeg uitkan loopt de benzine niet rap genoeg naar benden waardoor de slang afspringt natuurlijk het komt zowel bij diesel en benzine wagens voor je zal er ook bij het éné benzine pomp meer last van hebben als een ander en dit heeft puur te maken met hoeveel liter per minut de pomp staat afgesteld dat is meestal wel een probleem die valt optelossen maar geen goedkope om dat hier meestal nog al veel tijd inkruipt en een duurder onderdeel is raar eigenlijk voor een rubbere slang hoop dat jullie hier mee verder geholpen zijn mvg jasper

• atienwouter

hallo vier x twee dustertjes,

Ik tank altijd bij dezelfde pomp in Gouda de prijs is daar nu, schrik niet € 1.675 p/l.

Met dit weer is het geen probleem, maar als het koud is brrrrr.

Het is vervelend als het vulpistool afslaat en je weet dat er dan nog ongeveer vijftien liter bij kan.

Ik zal eens bij de dealer informeren.

• oscar54

Ik heb een MCV 1.6 16v uit november 2007. De tankinhoud is officieel 55 liter. Als ik mijn tank bijna leeg heb gereden, kan er ongeveer 52 liter in voor de pomp afslaat. Daarna met beleid en langzaam tanken nog ongeveer 12 liter.

Het hoogste aantal getankte liters in mijn 55 liter tank is bij mij 64 liter. :D

In de hals naar de tank past bij een mcv ongeveer 10 liter. Ik denk dat bij de Duster iets vergelijkbaars aan de hand is. Gewoon een keer bijna helemaal leeg rijden en dan kijken wat er werkelijk in gaat tot de afslag van het pomppistool, en daarna “druppelen” om te zien wat er nog bij kan.

Groetjes van een Dacia rijder van het eerste uur. (:P)

Oscar. (:D

• HenkM

Misschien is het (iets) draaien van het vulpistool een optie???

Bij de Laguna iig wel.

Bij de MCV 1.6 16V, Sandero 1.2 16V en de Duster 1.6 16V vooralsnog geen problemen om de zaak in een keer volledig af te toppen.

• bvh079

Wij hebben ook een 4x2 inderdaad. Het is echt een vervelende eigenschap..

• Jubbels

Hier, MCV 2009, na de eerste keer afslaan van de pomp, krijg ik er met veel pijn en moeite nog 2 à 3 liter in.

• atienwouter

Henk ik heb van alles geprobeerd.

Auto schudden onder het tanken.

Auto op de zijkant, met een bidmatje eronder. ENZ.

Zodra ik iets van de garage hoor, lezen jullie het ook.

En nu snaveltjes toe

• B@TO

Sandero 2010 1.2 v16: na afslaan pomp dan de pomp pistool mond zover terug trekken dat pistool uitloop net voorbij het metalen klepje van de tank ingang zit en dan nog 10 liter met geduld erbij. :)o

gr B@TO

• tibo

Bij mij inderdaad ook het zelfde ,duurt een een hel poos voor de laatste liters

• Macia

Bij onze voorgaande auto hetzelfde probleem.

Daar was de oplossing om altijd te kijken hoe de vloer van het tankstation afloopt (nagenoeg altijd het geval) en dan ervoor te zorgen dat de vulzijde het hoogst staat.

Dit betekent in de praktijk veelal dat hierdoor de vulling niet direct bij de pomp zit, maar dat de slang achter de auto langs moet.