In december hebben wij bij Bochane Arnhem een nieuwe Sandero 1.2 16v 75 lpg gekocht. Deze auto trekt heel langzaam op en slaat in de 1 ook vaak af. We dachten dat de auto misschien nog ingereden moest worden, maat het euvel bleef. Dus wij een afspraak maken om de auto eens na te laten kijken. Die afspraak maken heeft de nodig zweetdruppels gekost, want of ik kreeg niemand aan de lijn of ik kreeg de werkplaats waar ik dan naar door werd verbonden niet aan de lijn. Dat duurde een paar dagen, gek werd ik er van, om mijzelf wat af te koelen, heb ik een paar weken niet gebeld. Toen weer geprobeerd, zelfde verhaal. Toen heb ik het hoofdkantoor in Veenendaal gebeld en die hebben een afspraak voor over 2 weken kunnen regelen. Dat was vandaag dus.
Auto vanmorgen afgeleverd en er zou gebeld worden als de auto klaar was. Net zelf maar eens gebeld en ik kreeg zowaar iemand aan de lijn. De auto stond nog op de brug, want de kleppen moesten worden bijgesteld, want dat was het euvel en daar hadden ze toestemming voor nodig. Ze hadden mij blijkbaar 's morgens één keer gebeld daarvoor. Niet op gerekend. Na 12.00 uur was er wel iemand steeds thuis. Maar goed, op mijn vraag waarom er toestemming nodig was, zeiden ze dat het geld ging kosten. Blijkbaar is de auto met verkeerd afgestelde kleppen afgeleverd en dat lijkt mij toch onder de garantie te vallen. Of zie ik dat verkeerd?
(Mijn vrouw is de auto nu aan het ophalen, want de auto kon in ieder geval vandaag niet meer worden gerepareerd en moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt (zucht))
Kleine update: mijn vrouw is inmiddels terug. Kleppen bijstellen kost een paar honderd euro, maar ze zijn dan niet zeker of het euvel dan ook echt verholpen is, want het kan toch ook nog wat anders zijn.