Heel vervelend! Het lijkt mij niet normaal dat een auto af fabriek met lpg na zo'n korte tijd al problemen geeft.
Kleppen stellen komt voor als ze niet zelf stellend zijn.
Maar als de motor op benzine niet goed loopt, loopt hij op lpg zo wie zo niet goed.
Misschien zit er wel een defect lpg-brandstoffilter in. Deze moet overigens bij 20.000 km worden vervangen!
Heel veel dealers/lees monteurs hebben geen notie van het onderhoud van een Dacia.
Ze denken aan de interval van Renault. Bij het brengen van je auto moeten ze aan de receptie de ICM uitdraaien.
Daar staat op of er bijzonderheden zijn, en het onderhoudsschema. Volgens mij is dat 10.000 km controlebeurt en 20.000 onderhoudsbeurt.
Het staat ook in je onderhoudsboekje maar is voor ons leken moeilijk te volgen.
Als ik onze Sandero 1.6 MPi wegbreng voor beurten kijk ik altijd mee op de receptie.
Op zo'n ICM lijst van jou auto staat het heel duidelijk. Ik heb er een gevraagd en gekregen bij Kempenaar in Alphen aan den Rijn.
Ik zou maandag contact opnemen met Dacia Nederland in Schiphol-Rijk afdeling klanten relatie.
Je klacht uitleggen en melden dat je niet content bent!
Je mag verwachten dat je met een nieuwe Sandero met af fabriek LPG geen problemen mag hebben.
Vraag ook eens naar de interval voor kleppen stellen, want om de 15.000 km is erg veel, dan is je voordeel van LPG rijden verloren.
Betalen zou ik zeker niet!
Groeten uit Alphen - Peter en Margot
Dacia Sandero 1.6MPi 96.000 km op de teller zonder enig mankement!