achteruitrijcamera

• Nick0707

Aanbieding bij de Aldi voor 99.-Misschien iets voor op mijn MCV met trekhaak. Vraag aan U…..de montage plaats van de camera t.ov. van de trekhaak, is dit problematisch of is dit geen probleem. Wie heeft ervaring met dit systeem? Gaarne reactie

Groetend, Nick0707

• EricNL

Hoi Nick,

Wij hebben meteen een achteruitrijcamera in onze MCV geplaatst(2009). De plaatsing was een hersenbreker (waar hersenen te vinden waren dan). We vonden een plekje naast/onder de handgreep. Je weet wel, dat zwarte kunststof deel op de achterdeur. Hiervoor moest wel 1 en ander losgemaakt worden maar echt een genot om achteruit te kunnen kijken bij het inparkeren of aankoppelen van een aanhanger. Omdat de camera op een plek zit waar hij van buitenaf niet zichtbaar is zou ik kijken of je hier iets mee kan. Naast goede bescherming tegen vocht, diefstal en beschadiging ook een plek met goed zicht.

Ik zag dat die van de Aldi een grote kijkhoek heeft. Dat is gunstig. Dan zie je lekker veel, maar omdat ik niet meer precies weet hoeveel ruimte er op de plek (in de holte) is waar onze camera gemonteerd zit weet ik niet of de Aldi camera er probleemloos in past.

Ook hoorde ik mensen spreken over plaatsing aan de binenkant van het achterraam/achterdeur. Dan kijk je door het raam naar buiten. Ik denk dat dat een eenvoudigere plek kan zijn waar je geen hersenen hoeft te breken over de ruimte die de camera inneemt.

Succes, ik ben benieuwd naar de oplossing die je vindt.

• Nick0707

Beste EricNL,

Hartelijk dank voor Uw info. Hier kan ik wel wat mee.

Grtz.Nick0707

• Turbootje

Hier op mijn duster kortgeleden een kentekenplaathouder met ingebouwde (wel verstelbare camera) gemonteerd.

De camera met nightvision zit dus strak onder het kenteken.

Het zendertje voor de wireless verbinding heb ik in de achterklep gemonteerd en werkt uitstekend.

Ik heb er wel een gewoon beeldscherm bij, dat vind ik toch iets prettiger.

Succes met de keuze en het inbouwen

Turbootje

• peter stupers

Volgens mij moet die camera van de Aldi buitenop gemonteerd worden, ik weet niet, of met een beugel of zo misschien ook in de auto.

Ik ben bang als ik hem buiten op moet plakken hij er niet zo lang op zit ? Maar van de ene kant is het wel makkelijk zo'n camera, voor het achteruit parkeren

maar óók bij het aankoppelen van de caravan, heb je zelf zicht wanneer de kogel arriveerd.

Gr. Peter.