Onze Dacia Logan MCV is nu 2 jaar en 9 maanden oud.Gisteren de 105000 km inspectie gehad!
Voor t eerst wat defect De remschijven voor en remblokken voor versleten en stuurkogel (re) defect .
De eerste extra kosten ….was effe schrikken 541 euro incusief de inspectie beurt.
Maar goed deze Voortreffelijke Daas heeft het tot nu toe altijd probleemloos gedaan:).met lage onderhoudskosten.
Nu nog over 15000 km de distributie riem vervangen en dan hoop ik op de volgende 100000km,want als ik een
nieuwe wil kopen krijg ik weinig terug hoorde ik . In augustus 2009 19500 betaald voor de laureate 1.6 16 V 7 persoons met extra,s (inclusief 1995 voor t LPG )en nu (juni 2012) 7000 retour ,dat vind ik een heel behoorlijke afschrijving!.
Of mijn geldboompje moet gaan groeien! Trouwens door nieuwe milieu belasting(op uitstoot en verbruik) wordt dezelfde auto /en die met dezelfde motor (Duster) een kleine 2000 euro duurder in Juli. Dan gaat niemand meer voor een Logan of Duster,maar voor de dan prijs-aantrekkelijkere en zuinigere en schonere Lodgy.(maar die is zo heel groot! en heeft geen achterdeurtjes )
Wie rijdt er ook veel en rijdt zijn Daas ook op …