LPG probleem

• Ernst&Marion

Januari van dit jaar is mijn MCV afgeleverd met ingebouwde LPG,

Na ongeveer 5000 km probleemloos op LPG te hebben gereden doet nu het volgende zich voor; de gastank is vol maar na zo'n 15 minuten stopt ineens de LPG toevoer en schakelt dan terug op de benzine stand. Ook deze 15 minuten zijn sterk wisselend, de ene keer is het 6 minuten en de andere keer na een 1/2 uur.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en/of heeft er bij iemand hetzelfde probleem zich voortgedaan.

Ik kijk uit naar de reacties.

Vriendelijke groet

Ernst

• DerRudy

Zoals je het beschrijft lijkt het alsof de verdamper niet voldoende druk op kan bouwen of een verstopt LPG-filter.

Maar gezien je KM-stand en leeftijd van de auto kan daar eigenlijk geen sprake van zijn.

Mijn advies is om de dealer hier naar laten kijken, zowel de auto als de Lpg-installatie zijn uit te lezen op eventuele foutcodes.

• Morris

Als de LPG-installatie via e dealer geregeld is (Eurogas) dan naar de dealer, anders naar de degene die hem voor u heeft ingebouwd. Het klinkt als of er een software fout in de LPG-computer zit.

• Ernst&Marion

Bedankt voor de reacties.

Nog even ter aanvulling; het eerder genoemde probleem met LPG doet zich voor tijdens mijn vakantie in Hongarije.

Inderdaad naar de plaatselijke dealer gegaan en het probleem uitgelegd, echter nu starten de problemen pas echt. Ondanks een Europese Garantie (waar ook Hongarije onder valt) is het voor de Dacia dealer niet mogelijk om iets voor mij te betekenen. Uitleg is dat in Hongarije de benodigde software niet aanwezig is om contact te krijgen met de LPG-computer.

E.e.a zou pas half september beschikbaar zijn omdat deze software per regio? beschikbaar komt.

Dus vanaf deze plek een waarschuwing voor de Dacia rijders welke gebruik maken van LPG en op vakantie gaar richting Hongarije.

Ernst