Verbrande cilinderkop Duster

  • C.Groeneveld

    Heb Daciaduster 4W, 15 maanden jong 16000 Km.

    Lichtje ging knipperen wat inhoud neem contact op met de dealer.

    Resultaat een verbrande cilinderkop.

    Hier ga je toch even van schrikken.

    Mijn geluk bij de aankoop heb ik op papier nog 5 jaar garantie gekregen, maar ik vertrouw deze wagen niet meer zo.

    Zijn er nog meer die dit hebben gehad en of ik daar over geinformeerd kan worden.

  • HenkM

    Welke motor ligt in je Duster? Wat is er aan je kop verbrand?

    Ik heb zelf alleen (langdurige) ervaring met het 1.6 16V K4M blok.

    Laguna: 200.000 km

    MCV: 58.000 KM

    Duster 40.000 km.

    Probleemloze en betrouwbare kilometers.

    Vanaf 2007 lees ik van alles over Dacia op diverse “podia”.

    Ik kan me bij geen van de motoren (benzine of Diesel) gestructureerde problemen van deze aard herinneren.

    Dat je de auto niet meer vertrouwd is begrijpelijk. Normaliter worden dit soort reparaties vakkundig in orde gemaakt maar als je er een “raar” gevoel aan overhoud is de lol er vanaf.

    Suc6

  • Ronald-2008

    Mijn broer heeft in zijn Nissan Xtrail ook 'n keer de kop eraf geblazen.

    En dat terwijl zijn andere Nissan al ver over de 200.000 km heeft gereden en Nissan toch niet bekend staat als een slecht automerk.

    … met andere woorden …

    kan 'n keer gebeuren. Fijn dat er een goede garantieregeling bij Dacia bestaat. :-)

  • pieter

    Een verbrande cylinderkop bestaat niet. Wel kan de kop krom zijn getrokken, meestal als gevolg van oververhitting, of kunnen er kleppen verbrand zijn. Wat is er nu gebeurd? Verloor je al lang een beetje koelvloeistof of heb je dat nooit gecontroleerd? zo kan je er niet veel mee. En dat het onder de garantie valt lijkt me niet meer dan normaal.