Onderhoud

• louis

Weet er iemand wanneer mijn Duster juist binnen moet voor onderhoud.

Volgens mijn garagist in Belgie pas op 20.000 km. Ik had gehoord 20.000 km of na één jaar, maar dat schijnt niet juist te zijn.

Heb er nu reeds 10.000 en de wagen is bijna één jaar oud.

Betreft de Duster Laureate op benzine, heb er nog geen enkel probleem mee gehad en is na het afleveren niet meer terug in de garage geweest.

Weet er ook iemand wat de kosten voor nazicht kunnen zijn en wat er precies nagekeken wordt.

• Luc

Ik heb mijn duster binnen gedaan op 10000km en nu op 24000km gaat hij terug binnen . Kostprijs onderhoud 10000km . 145.27§ waarvan 82 voor de olie.

Grts

• Barrabas

Staat in de handleiding,zo eenvoudig is dat.Doet u geen 15.000km/jaar is het JAARLIJKS,nog simpeler.

• gregor

heeft iemand dus toch de handleiding gelezen wel handig zo iets

• frans5

Hoi Louis.

Volgens mijn Dacia dealer te Roosendaal hoeft mijn Dacia Duster (Ambiance 4x2) pas op km 30.000 of na 2 jaar de eerste olieverversing etc te hebben.

Er staan idd op dit forum veel totaal verschillende intervals vermeld waarbij ik dan denk, die garage willen voor een zgn tussentijdse onderhoudsbeurt wat extra,s verdienen.

Ikzelf rijd per jaar 15.000km, maar zou je bv 40.000 km of meer per jaar rijden dan vind ik een eerdere onderhoudsbeurt wel nodig ivm slijtage van remmen etc.

Mijn dealer zei dat de motorolie van goede kwaliteit is en dus niet eerder vervangen hoeft te worden.

Wel moet je zelf je oliepeil en andere vloeistofpeilen regelmatig checken, na 21.000 km staat het oliepeil bij mijn Duster nog steeds net onder het max peil, dus amper olieverbruik.

De motor zelf is praktisch kurkdroog met alleen een licht zwetende kleppendeksel pakking, maar dat is echt te verwaarlozen, dat komt wel goed met de eerstkomende onderhoudsbeurt.

• peter stupers

Bij aflevering van mijn nieuwe Duster is een sticker geplaatst, 15000 km of binnen 1 jaar, zoals ook in instructieboekje staat.

Dus duidelijker kan niet, 15000 km is een controlebeurt.

Gr. Peter.