vakantie ervaring.

  • atienwouter

    Na 3000 probleemloze kilometers met vouwwagen en dakkoffer weer thuis.

    Alleen analoge en digitale benzinemeter werkte niet meer.

    Volgende week afspraak in garage, waarschijnlijk de vlotter.

    Onderweg in Duitsland contact met twee Dusterrijders, Sanderoos en Logans reageerden niet.

    Bij thuiskomst bleek Ati de derde prijs gewonnen te hebben met het raden van hoeveelheid ballen in Dacia.

    Prijs is een pet en stropdas (zie foto) en een weekend rijden in een Lodgy.

    Nu heb ik probleem, ik draag geen stropdassen, dus de eerste die reageert krijgt die das opgestuurd. http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6WMTJUP.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-KY3YCLT3.jpg

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMYQVS38.jpg

  • frankieboy001

    Hopelijk Ondanks het vlotter probleem wel genoten van de vakantie

  • frans5

    hoi Atienwouter.

    Leuk dat je een vacantiefoto heb geplaatst op dit forum.

    Zo aan de Dacia te zien was deze wel behoorlijk aan z,n gewicht op de achteras.

    Ikzelf heb ook een Duster welke ik wil voorzien van progressieve schroefveren op de achteras, ik weet niet hoeveel kogeldruk je met de vouwwagen had, maar als ik mijn caravan aankoppel dan kom ik al gauw op 65 kg, waarbij de schroefveren behoorlijk ingedrukt worden, en wat niet zo prettig veert achter.

    Maar misschien is dat bij je Duster met de vouwwagen minder dan met een (1000 kg) zware caravan hé.

    groeten: Frans.

  • peter stupers

    Frans, ik denk dat je de caravan dan iets anders moet beladen.

    De kogeldruk van onze Duster staat op max. 50 kg. Onze caravan weegt beladen max 1096 kg, en heb niet echt last van een “doorhangende” achterzijde.

    Gr.Peter.(tu)

  • frans5

    Hoi Hr Peter Stupers.

    Voor mij is het de eerste keer dat ik met een caravan op stap ga, de vorige eigenaar verdeelde altijd het gewicht zodanig dat hij een kogeldruk had van 65-70 kg, met een kogeldrukweger.

    Hij vond dat het beste rijden , maar wel met een andere auto ( Nissan Primera 2.0 i)

    Ik zal U reactie ter harte nemen en zodanig laden dat ik ook minder kogeldruk heb, want ik vond de kogeldruk ook wel teveel , het leek wel of ik op houten blokken reed op, de trekhaak mag dan wel 75 kg druk hebben, maar met minder moet ook kunnen zoals aangeeft.

    Frans.

  • atienwouter

    Hoi daciasten, de vakantie naar Kroatië was t.o.v. Nederland geweldig.

    ECHT 21 dagen zon, geen wolkje gezien aan het strand.

    Ik had een kogeldruk van 66 kg.(50 kg toegestaan??), maar dat was onder het rijden, zelfs met 140 km. op de teller geen probleem, zeer stabiel.

    Inderdaad helde Bertha iets achterover (zie foto),maar het stuurde zonder problemen en ook de verlichting kan

    afgesteld worden.

    Frankie ben jij geintresseerd in de stropdas of kan ik iemand anders daar blij mee maken.

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDFE8T4W.jpg

  • mart

    Ik ben vorig jaar met de duster plus caravan 1000 kg naar Italië geweest

    rijd super maar had iets meer vermogen mogen hebben in de bergen

    de kogel druk op 55kg

    dit jaar weer

    mart

  • Jubbels

    Op 10 juni voor de derde keer met de Logan vertrokken naar de Costa Brava.

    2 vouwfietsjes op 't dak, aanhanger met topbox. Achterbank neergeklapt waarin de rest van de bagage.

    Helling achter Luik in de 4e versnelling genomen. Helling naar spaanse grens zelfs in versnelling 5.

    Snelheid op de franse tolwegen ca 120 km/h.

    Gemiddeld verbruik heen- en terugreis 9.4 liter per 100 km. Voor zo'n zware belading redelijk toch?

    Geen enkel probleem.

    Foto genomen vanuit het hotel nabij Nimes.

  • mcvjournaal

    Recente vakantieverhalen, ondermeer van Henk (Stepway) en Frits (Duster), maar ook heel veel vakantietips e.d.

    vind je in deze rubriek: http://mcvjournaal.punt.nl/?gr=767574

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • willem

    Vermogen tekort?

    Mijn caravan is een stuk zwaarder, ongeveer 1150 kg.

    Ik rij het liefste met een kogeldruk van 65 of meer, dan is de caravan het stabielste.

    Van doorzakken weinig last, als ik op de trekhaak ga staan, zakt hij niet overdreven in en dat is ruim meer dan de 75 kg

    toegestane kogeldruk ;)

    Vermogen genoeg, als je maar toeren houdt.

    Ik rij bijna alles in de 6e versnelling, maar houdt hem wel boven de 2100 toeren of meer.

    Ik vind de Duster DCI 110 4x4 met afstand nummer 1 caravantrekker als je kijkt naar prijs prestatie verhouding.

    Natuurlijk kan het veel goedkoper als je er een benzinemotor aan hangt, maar dan lever je de luxe van trekkracht in.

    Over 4 weken ga ik weer zorgeloos richting Pyreneeën

    De Lodgy wordt nog eens een stuk goedkoper, maar door de andere versnellingsbak zal je eerder moeten terugschakelen.